|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 4FLI1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
4FLI1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Fr. lit. od nejst. dob do 17. stol.-F
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Francouzská literatura od nejstarších dob do 17. století
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Záměrem cyklu seminářů je vytvořit na základě čtenářské zkušenosti studenta hlubší a ucelenější představu o vývojových tendencích, směrech, hnutích, žánrech a nejvýraznějších představitelích francouzské literatury od jejích počátků po konec 17. století, a to v próze, poezii i dramatu. Základní náplní seminářů je analýza a následná interpretace textů pro dané období stěžejních; přirozenou součástí diskuse o textech jsou rovněž specifika jednotlivých estetik a autorů.
|
Požadavky na studenta
|
Od studenta se vyžaduje aktivní účast na seminářích (účast na výuce činí minimálně 80 %), příprava podle pokynů vyučujícího a přečtení 8 titulů základní povinné četby.
Základní povinná četba
La chanson de Roland
Le Roman de Tristan et Iseut
La farce du Maître Pathelin
Ronsard : Les Amours
Corneille: Le Cid
Moliere: Le Tartuffe
La Fontaine: Fables (podle výběru)
Madame da la Fayette: La princesse de Cleves
Student na zahraničním pobytu vykoná zkoušku po návratu.
|
Obsah
|
1. Kulturní specifika francouzského středověku. První psané texty ve francouzštině.
2. Hrdinské epopeje.
3. Dvorská literatura: poesie, "román".
4. Měšťanská literatura.
5. Divadlo a drama ve středověku.
6. Renesance. François Rabelais.
7. Plejáda a vznik prvního kánonu francouzské literatury.
8. Baroko. Preciózní estetika.
9. Divadlo mezi barokem a klasicismem. Pierre Corneille.
10. Vznik estetiky klasicismu.
11. Klasicismus v dramatu a divadle. Jean Racine.
12. Otázka modernosti v 17. století. Spor "starých" a "nových".
13. Závěry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KYLOUŠEK, P. Classicisme et Age des Lumieres : textes choisis. Brno, 2014. ISBN 978-80-210-7003-5.
-
Základní:
KYLOUŠEK, P. Moyen Age : textes choisis. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6570-3.
-
Základní:
ŠRÁMEK, J. Panorama francouzské literatury od počátků po současnost. Brno, 2013. ISBN 978-80-7294-565-8.
-
Základní:
KYLOUŠEK, P. Renaissance et Baroque : textes choisis. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6450-8.
-
Základní:
FRYČER, J. et al. Slovník francouzsky píšících spisovatelů. Praha, 2002. ISBN 80-7277-130-2.
-
Rozšiřující:
LEPAPE, P. Země literatury. Brno, 2006. ISBN 80-7294-218-2.
-
Doporučená:
ČERNÝ, V. Až do předsíně nebes. Praha, 1996. ISBN 80-204-0588-7.
-
Doporučená:
LAGARDE, A., MICHARD, L. Moyen Age. Paris, 1992. ISBN 978-2040000103.
-
Doporučená:
LAGARDE, A., MICHARD, L. XVI siecle: Les grands auteurs francais du programme. Paris, 1993. ISBN 978-2040162092.
-
Doporučená:
LAGARDE, A., MICHARD, L. XVII siecle: Les grands auteurs francais du programme. Paris, 1989. ISBN 978-2040162115.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Četba beletrie v českém jazyce
|
35
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Samostudium
|
3
|
Příprava na zkoušku
|
24
|
Účast na výuce
|
26
|
Četba beletrie v cizím jazyce
|
35
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prohloubí své znalosti francouzské literární historie od nejstarších dob do konce 17. století v próze, poezii a dramatu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen aplikovat získané znalosti při rozboru textů dotyčného období. Dokáže vyložit, jak byla díla sledované epochy vnímána ve své době a jak je hodnotí současná literární kritika. V případě rozdílu těchto interpretací umí objasnit jeho důvody. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC6 - Ústní zkouška |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
A2 - Odborný referát |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G5 - Kritické myšlení |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|