|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 3UFL3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
3UFL3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Franc. literatura 20. a 21. století-F
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Francouzská literatura 20. a 21. století
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Záměrem cyklu seminářů je vytvořit na základě čtenářské zkušenosti studenta hlubší a ucelenější představu o tendencích ve francouzské literatuře 20. a 21. století. Semináře se věnují především autorům, kteří se pokusili či se stále pokoušejí různými cestami přeměnit náhled na principy či/ i cíle tvorby v próze, poezii a dramatu. Základní náplní seminářů je analýza a následná interpretace textů pro tyto autory stěžejních; přirozenou součástí diskuse o textech jsou rovněž specifika jednotlivých estetik.
|
Požadavky na studenta
|
Od studenta se vyžaduje aktivní účast na seminářích (minimálně 80 %), příprava podle pokynů vyučujícího, přečtení 6 titulů povinné četby stanovených v "Obsahu předmětu" a přednesení referátu zaměřeného na text (beletrie) vztahující se k literatuře studovaného období.
Student na zahraničním pobytu vykoná zkoušku po návratu.
|
Obsah
|
1. Guillaume Apollinaire: Alkoholy (1).
2. Alkoholy (2).
3. André Gide: Penězokazi (1).
4. Penězokazi (2).
5. Arthur Adamov. La Parodie (1).
6. La Parodie (2).
7. Alain Robbe-Grillet. Žárlivost (1)
8. Žárlivost (2)
9. Georges Perec: Život, návod k použití (1).
10. Život, návod k použití (2).
11. Michel Houellebecq: Elementární částice (1).
12. Elementární částice (2).
13. Závěry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠRÁMEK, J. Panorama francouzské literatury od počátků po současnost. Brno, 2013. ISBN 978-80-7294-565-8.
-
Základní:
FRYČER, J. et al. Slovník francouzsky píšících spisovatelů. Praha, 2002. ISBN 80-7277-130-2.
-
Rozšiřující:
DYTRT, P. Antologie textů k francouzské literatuře 1. pol. 20. století. Brno, 2014. ISBN 978-80-210-7057-8.
-
Rozšiřující:
DYTRT, P. Antologie textů k francouzské literatuře 2. pol. 20. století. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6481-2.
-
Rozšiřující:
VIART, D., VERCIER, B. Současná francouzská literatura. Praha, 2008. ISBN 978-80-7407-034-1.
-
Rozšiřující:
LAGARDE, A., MICHARD,L. XXe siecle. Les grands auteurs français.. Paris, 1995. ISBN 9782040162160.
-
Doporučená:
KUNEŠOVÁ, M. L´absurde dans le théatre Dada et présurréaliste francais. Brno, 2016. ISBN 978-80-210-8461-2.
-
Doporučená:
MITTERAND, H. Littérature XXeme siecle. Textes et documents.. Paris, 1991. ISBN 978-2091788630.
-
Doporučená:
KUNEŠOVÁ, M. V kolik hodin odjíždí vlak do Paříže? Apollinairova "elektrizující" pantomima, její proměny a inscenace. In Divadelní revue no. 2. Praha, 2011. ISBN 0862-5409.
-
Doporučená:
LEPAPE, P. Země literatury. Brno, 2006. ISBN 80-7294-218-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Četba beletrie v cizím jazyce
|
50
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
12
|
Semestrální práce
|
12
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prohloubí své znalosti francouzské literární historie 20. a 21. století v próze, poezii a dramatu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen vyložit, jak byly stěžejní texty literatury 20. a 21. století období vnímány v době svého vzniku a jak je hodnotí současná literární kritika. Dokáže aplikovat získané znalosti při rozboru textů dotyčného období. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC6 - Ústní zkouška |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A2 - Odborný referát |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G5 - Kritické myšlení |
|
|
|
|