OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Podpora učení žáků ve společném vzdělávání na 1.stupni ZŠ
Citace
Göbelová, T. a Seberová, A. Podpora učení žáků ve společném vzdělávání na 1.stupni ZŠ.
In:
?Rodina, škola a přátelé na cestě ke společnému kvalitnímu vzdělávání?,: Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání? 2019 Opava.
Opava 2019: Slezská univerzita v Opavě, 2019. s. 34-42. ISBN 978-80-7510-381-9.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
104
Page from:
34
Page to:
42
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7510-381-9
ISSN code:
Proceedings title:
Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání?
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Slezská univerzita v Opavě
Place of publishing:
Opava 2019
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
?Rodina, škola a přátelé na cestě ke společnému kvalitnímu vzdělávání?,
Místo konání konference:
Opava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
education, socially disadvantaged pupils support of teaching, scaffolding,individual scaffolding, social scaffolding, emotional scaffolding, visual scaffolding.
Annotation in original language:
Pro úspěšnou realizaci společného vzdělávání je mimo jiné důležité analyzovat a vypracovat strategie k podpoře učení žáků při respektování jejich individuálních potřeb. Realizované empirické šetření umožnilo zachytit formy a zdroje podpor učení, které poskytují učitelé žákům ze sociálně znevýhodněného prostředí. Z kvalitativní obsahové analýzy individuálních interview s šesti učiteli 1. st. ZŠ byly generovány čtyři základní scaffoldingové formy podpory učení: individuální, sociální, emoční a vizuální. Klíčová slova: společné vzdělávání, žák se sociálním znevýhodněním, podpora učení, scaffolding, individuální scaffolding, sociální scaffolding, emoční scaffolding, vizuální scaffolding.
Annotation in english language:
For successful implementation of joint learning, it is important, among other things, to analyze and develop strategies to support pupils' learning while respecting their individual needs. The empirical survey made it possible to capture the forms and sources of learning support provided by teachers to pupils from socially disadvantaged backgrounds. From the qualitative content analysis of individual interviews with six first-grade teachers. Primary schools have generated four basic scaffolding forms of learning support: individual, social, emotional and visual. Keywords: joint learning, socially disadvantaged pupil, learning support, scaffolding, individual scaffolding, social scaffolding, emotional scaffolding, visual scaffolding.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/19:A200250Q
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules