OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Výpovědi s komunikační funkcí v zajetí druhů vět podle tzv. postoje mluvčího – příklad funkcionalizace učiva.
Citace
Awramjuk, E., Eliášková, K., Hájková, E., Kesselová, J., Klimovič, M., Liptáková, L., Niesporek-Szamburska, B., Nocon, J., Szymanska, M., Štěpáník, S. a Höflerová, E. Výpovědi s komunikační funkcí v zajetí druhů vět podle tzv. postoje mluvčího – příklad funkcionalizace učiva..
In:
St. Štěpáník et al..
Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi.
1. vyd. Praha: Karolinum, 2019. s. 157-172. ISBN 978-80-246-4353-3.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-246-4353-3
Book title in original language:
Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Praha
Publisher name:
Karolinum
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
St. Štěpáník et al.
Number of pages:
15
Book page count:
224
Page from:
157
Page to:
172
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
utterance communication functions, sentence with question mark, sentence with exclamation mark, sentence with dot, curricculum
Annotation in original language:
Text konfrontuje komunikační pojetí syntaxe, zejména komunikační funkce výpovědi, a tradiční učivo o druzích vět. Navrhuje změny ve způsobu učení o druzích vět.
Annotation in english language:
The text confronts the communication concept of syntax, especially the communication function of the utterence. and the traditional curriculum about the types of sentences. It proposes changes in the way of learning about types of sentences.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/19:A20024WH
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules