OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Title:
Motivy studentů pro výběr distanční e-learningové formy studia aplikované informatiky
Citace
Fojtík, R. a Habiballa, H. Motivy studentů pro výběr distanční e-learningové formy studia aplikované informatiky.
In:
ICT ve vzdělávání: Acta didactica 6 Nitra.
Nitra: FPV UKF, 2003. FPV UKF, 2003. s. 123-126.
Subtitle
Publication year:
2003
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
123
Page to:
126
Form of publication:
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Acta didactica 6
Proceedings:
Publisher name:
FPV UKF
Place of publishing:
Nitra
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
ICT ve vzdělávání
Místo konání konference:
Nitra
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
distance education; informatics; online courses
Annotation in original language:
Na katedře informatiky a počítačů Ostravské univerzity je možno od roku 1998 studovat obor Aplikovaná informatika v kombinované formě s výraznými distančními prvky. Počet zájemců se každoročně o tuto formu studia stále zvyšuje. Tento příspěvek se zabývá důvody, které vedou studenty k náročné distanční formě.
Annotation in english language:
The article describes the history and current state of computer science education in distance and e-learning forms on University of Ostrava. It presents the methods, forms and also content of these study programs. It shows different types of subjects taught from theoretical computer science to applied branches like programming or computer architecture. The most important issues of such kind of education are discussed and systemized.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/03:00000041
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules