OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra hudební výchovy (45010)
Název:
Didactic-Analytical and Content-Related Reflection on the Works by Ostrava Teachers Rudolf Kadleček and Arthur Kőnnemann in the Context of Specialized Music Education in the Early 20th Century
Citace
Kusák, J. Didactic-Analytical and Content-Related Reflection on the Works by Ostrava Teachers Rudolf Kadleček and Arthur Kőnnemann in the Context of Specialized Music Education in the Early 20th Century.
In:
Horizonty umenia 6: Horizonty umenia 6 2019-10-20 Banská Bystrica.
Banská Bystrica: Akadémia umení v Banskej Bystrici, Fakulta múzických umení, 2019. s. 230-240. ISBN 978-80-8206-027-3.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Počet stran:
11
Strana od:
230
Strana do:
240
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-8206-027-3
Kód ISSN:
Název sborníku:
Horizonty umenia 6
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Akadémia umení v Banskej Bystrici, Fakulta múzických umení
Místo vydání:
Banská Bystrica
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Horizonty umenia 6
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
General music education, specialized music education, didactic-analytical and content-related reflection, music life, Ostrava, teaching of music, music teacher
Popis v původním jazyce:
An important component of the development, modernization and innovation of specialized music education consisted, from the historic point of view, in the origination of new literature and music shops. Comprehensive understanding of the condition, formation and perspectives of the music education in Ostrava can only be achieved by detailed studies of archival documents and also by studies of contemporary literature as an important source of information since they are a relevant witness to the contemporary education of music and musical-pedagogical thinking and provide a clear idea of the breadth and range of the issues discussed. This study analyses selected publications of Ostrava teachers Rudolf Kadleček (1856-1917) and Arthur Kőnnemann (1861-1931), who were some of the most important personalities of music education from the 1890s to the 1930s. The author determined the criterion of selection of the works after assessing the comprehensive significance of the individual music-educational works in the context of development of specialized music education of Ostrava and their contribution in terms of music pedagogy, music education and methodology and didactics. In the study the author analyses works called Theorie hmatníku houslového, Příruční knížka ku vyučování počátkům hry na houslích pro učitele i žáka (1904) by Rudolf Kadleček and Rascher zum Ziel, a work written in German. Anleitung zur hőheren technischen Ausbildung der Hand auf mechanischem Wege (1892) by Arthur Kőnnemann.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A20024AJ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules