OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra výchovy k občanství (45060)
Název * : Úloha didakticky strukturované analýzy a interpretace ikonografických pramenů v pregraduální přípravě učitelů společenských věd
Citace : Labischová, D. Úloha didakticky strukturované analýzy a interpretace ikonografických pramenů v pregraduální přípravě učitelů společenských věd. CIVILIA - odborná revue pro didaktiku společenských věd. 2019, 10(1), s. 4-22. ISSN 1805-3963.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1805-3963
Oficiální název periodika * : CIVILIA - odborná revue pro didaktiku společenských věd
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 10
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 18
Strana od * : 4
Strana do * : 22
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
social science didactics, historical and political caricature, analysis and interpretation
Popis v původním jazyce * :
Studie přináší výsledky výzkumu z roku 2015, jehož cílem bylo zjistit kvalitativní úroveň analýzy a interpretace ikonografického pramene (konkrétně historické karikatury) u budoucích učitelů výchovy k občanství. Jako výzkumný nástroj byla využita kombinace metody eye-trackingu a audiozáznamu slovních odpovědí testovaných studentů na dané otázky. Do výzkumu bylo zapojeno celkem 24 studentů oboru Učitelství občanské výchovy pro 2. stupeň základní školy na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Výzkumná zjištění ukazují, že interpretační dovednosti studentů jsou dosti povrchní, studenti mají potíže s analýzou použité symboliky, zasazením zobrazené situace do politického a historického kontextu a především s interpretací ikonografického sdělení i s vystižením obecnějšího významu dané karikatury. Z těchto výsledků vyplývá, že je nezbytné posílit rozvíjení analytických a interpretačních kompetencí budoucích učitelů společenskovědních předmětů v rámci oborově didaktické přípravy, neboť mezi cíle výuky na základních a středních školách patří nejen budování znalostí, ale také dovedností analyzovat a interpretovat verbální i ikonické texty, což vyžaduje uplatnění vyšších kognitivních operací.
Popis v anglickém jazyce * :
The study presents the results of the research implemented in 2015. The aim of this research was to determine the qualitative level of analysis and interpretation of iconographic source (historical caricature) in pre-service teaching for future social science teachers at lower secondary level. The research methods of eye-tracking and audio recordings of students' responses to specific questions were used. A total of 25 students from the Department of Civic Education at the Faculty of Education (University of Ostrava) took part in the research. The research findings show that the skills of interpretation are not in-depth. The students have difficulty analyzing the symbolism, understanding the depicted situation in its historical and political context and especially with interpretation of iconographic message and with understanding the general meaning of caricatures. These results show that it is necessary to strengthen the development of analytical and interpretative competencies of future social science teachers in the field of didactics, because the aim of primary and secondary education is not only the knowledge development, but also the ability to analyze and interpret both verbal and iconic texts, which requires the use of higher order thinking skills.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/19:A200246Q

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}