OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra biologie a ekologie (31700)
Title:
Základní škola ve Stěbořicích a její klíčová role v projektu PŘÍRODA
Citace
Živný, M. a Knůrová, K. Základní škola ve Stěbořicích a její klíčová role v projektu PŘÍRODA.
In:
Závěrečná konference projektu OP VVV PŘírodovědné Oborové Didaktiky A praktikující učitel: Závěrečná konference 2019-10-29 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. s. 10-14.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
10
Page to:
14
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Závěrečná konference
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Závěrečná konference projektu OP VVV PŘírodovědné Oborové Didaktiky A praktikující učitel
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Stěbořice; worksheets; research days; videoconference; motivation shot; eye-tracker
Annotation in original language:
Základní škola ve Stěbořicích je relativně malým zařízením v okrese Opava. I přesto se zapojovala do největšího počtu aktivit ze všech škol spojených s projektem PŘÍRODA v rámci společenství Biologie II. Proběhly zde kompletně oba akční výzkumy, tedy první a druhá pilotáž pracovních listů a badatelských dnů, třetí dodatečná pilotáž vybraných pracovních listů, dvě videokonference, natáčení motivačního šotu a testování žáků pomocí eye-trackeru. Vyučující, z níž se časem profilovala expertka společenství, se rovněž zapojovala do organizace akcí realizovaných v rámci společenství Biologie II. Škola tedy sehrála v projektových aktivitách rozhodující roli a sama hodnotí svoje zapojení jako velmi přínosné pro další vývoj svých edukativních postupů.
Annotation in english language:
The elementary school in Stěbořice is a relatively small facility in the district of Opava. Nevertheless, it was involved in the largest number of activities of all schools associated with the NATURE project within the Biology II community. Both action researches were completely performed here, ie the first and second pilots of worksheets and research days, the third additional piloting of selected worksheets, two videoconferences, shooting a motivational spot and testing pupils using an eye-tracker. The teacher, who eventually became a community expert, also participated in the organization of events organized within the Biology II community. The school has therefore played a decisive role in the project activities and evaluates its involvement as very beneficial for the further development of its educational processes.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules