OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra biologie a ekologie (31700)
Title:
Interdisciplinarita ve výuce biologie člověka
Citace
Živný, M. Interdisciplinarita ve výuce biologie člověka.
In:
Závěrečná konference projektu OP VVV PŘírodovědné Oborové Didaktiky A praktikující učitel: Závěrečná konference 2019-10-29 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. s. 2-5.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
4
Page from:
2
Page to:
5
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Závěrečná konference
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Závěrečná konference projektu OP VVV PŘírodovědné Oborové Didaktiky A praktikující učitel
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
human biology; interdisciplinarity; skeletal and muscular systems; mathematics
Annotation in original language:
Biologie člověka je velmi vhodným oborem pro uplatňování interdisciplinarity ve výuce. Ve společenství Biologie II jsme navrhli pracovní listy, které integrují poznatky biologické se znalostmi jiných přírodních věd, zejména matematiky, fyziky a chemie. V rámci pilotního šetření na 4 základních školách jsme otestovali matematické schopnosti žáků 9. tříd, které vycházejí z biologických témat, konkrétně z učiva pohybových systémů člověka. Šetření se zúčastnilo 124 žáků (35 úrovně A, 52 úrovně B a 37 úrovně C). Úspěšnost pro všechny školy a žáky dohromady byla asi 62 % z celkového počtu bodů. Nejslabší výsledky dosáhli žáci úrovně B. Mezi jednotlivými školami se ukázaly poměrně výrazné rozdíly.
Annotation in english language:
Human biology is a very suitable field for the application of interdisciplinarity in teaching. In the Biology II community we have designed worksheets that integrate biological knowledge with that of other natural sciences, especially mathematics, physics and chemistry. As part of a pilot survey at 4 elementary schools, we tested the mathematical abilities of 9th grade pupils based on biological topics, namely the human movement systems. 124 pupils (35 level A, 52 level B and 37 level C) participated in the survey. The success rate for all schools and pupils combined was about 62% of the total score. Pupils of level B achieved the weakest results. There were quite significant differences between schools.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules