OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra chemie (31500)
Název * : Mladí badatelé na ZŠ
Citace : Blokešová, P. a Trčková, K. Mladí badatelé na ZŠ. In: 71. zjazd chemikov. Horný Smokovec, Vysoké Tatry. 2019.
Podnázev :
Rok : 2019
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Horný Smokovec, Vysoké Tatry
Stát konání akce : Slovenská republika
Název akce : 71. zjazd chemikov
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Plakátová zpráva
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
motivational tasks, pH, worksheets
Popis v původním jazyce :
Příspěvek zahrnuje ukázku zadání a způsob řešení motivačních úloh zaměřených na pH z pracovních listů určených pro žáky 1. stupně ZŠ. V předvýzkumu realizovaného v rámci projektu SGS (Studentská grantová soutěž) se do testování pracovního listu zapojilo 6 žáků z kroužku „Malý chemik“ a 20 žáků 3. a 4. ročníku Montessori školy. Každý žák pracoval samostatně. V příspěvku je srovnávána úspěšnost řešení jednotlivých úloh, manuální zručnost žáků, schopnost řešit problémové situace a přístup ke zpracování pracovních listů. Pracovní list zahrnuje 5 úloh na doplňování textu a tabulky, vybarvování a vyluštění šifry. Praktickým zpracováním jednotlivých úloh žáci získávají „klíč“ k řešení úlohy následující. Během testování bylo zjištěno, že žáci nemají zásadní problém s praktickým provedením úlohy, následným zápisem výsledků spojeným s vybarvováním a luštěním šifry, kde byla dokonce 96% úspěšnost. Největší potíž mají žáci s odpověďmi na otevřené otázky a následným zápisem do pracovního listu, větší úspěšnost zde prokázali žáci Montessori školy. Z ověřování vyplynulo, že je potřeba pro tuto skupinu žáků připravit pracovní listy, které jsou z hlediska délky textu méně náročné, používat více zkrácený nebo nonverbální zápis zadání, větší písmo a povolit práci s informačními zdroji s možností dohledání správných odpovědí na otevřené otázky.
Popis v anglickém jazyce :
The paper includes an example of a task and a way of solving motivational tasks focused on pH from worksheets intended for primary school pupils. In the pre-research carried out as part of the SGS (Student Grant Competition) project, 6 pupils from the "Little Chemist" circle and 20 pupils from the 3rd and 4th Montessori Schools participated in the worksheet. Each pupil worked independently. The paper compares the success of solving individual tasks, manual skills of pupils, the ability to solve problem situations and the approach to processing worksheets. The worksheet includes 5 tasks for adding text and tables, coloring and deciphering the cipher. By practical processing of individual tasks, pupils obtain the “key” to solve the following task. During the testing, it was found that pupils did not have a major problem with the practical implementation of the task, followed by recording the results associated with coloring and deciphering the cipher, where the success rate was even 96%. The pupils have the greatest difficulty with answering the open questions and then writing them in the worksheet. The verification showed that it is necessary to prepare worksheets for this group of pupils that are less demanding in terms of text length, use more shortened or non-verbal entries, larger fonts and allow work with information sources with the possibility of finding correct answers to open questions.
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}