OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Citace
Zezulková, E. a Adamus, P. Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání.
In:
Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách 2017-03-16 Olomouc.
Univerzita Palackého v Olomouci: Česká pedagogická společnost, 2019. s. 55-65. ISBN 978-80-905245-9-0.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
215
Page from:
55
Page to:
65
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-905245-9-0
ISSN code:
Proceedings title:
Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Česká pedagogická společnost
Place of publishing:
Univerzita Palackého v Olomouci
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
tertiary education, a student with special needs, equal access, inclusive environment
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na aktuální otázky, související s optimalizací vzdělávacího procesu a mírou přístupnosti terciárního vzdělávání uchazečům o studium a studentům se specifickými potřebami. Reflektuje současné inkluzivní tendence ve vzdělávání a zdůrazňuje nutnost adaptace studijního prostředí a studijních podmínek na vysokých školách. Součástí příspěvku jsou praktické zkušenosti při budování inkluzivního prostředí na vysoké škole s důrazem na silné a slabé stránky celého procesu.
Annotation in english language:
The paper focuses on current issues related to the optimization of the educational process and the degree of accessibility of higher education applicants for study and students with special needs. Reflecting current trends in inclusive education and stresses the need for adaptation of the learning environment and study conditions at universities. Part of the contribution of practical experience in building inclusive environments in college with an emphasis on the strengths and weaknesses of the process.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules