OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název * : ICT in Special Educational Needs Schools from Teachrs´ Perspective: A Survey
Citace : Gybas, V., Kostolányová, K. a Šimonová, I. ICT in Special Educational Needs Schools from Teachrs´ Perspective: A Survey. In: ICBL 2019: Blended Learning - Educational Innovation for Personalized Learning 2019 Hradec Kralove, Czech Republic. Hradec Kralove, Czech Republic: Springer, 2019. s. 164-173. ISBN 978-3-030-21561-3.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * :
Počet stran * : 10
Strana od * : 164
Strana do * : 173
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-3-030-21561-3
Kód ISSN : 0302-9743
Název sborníku * : Blended Learning - Educational Innovation for Personalized Learning
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Springer
Místo vydání * : Hradec Kralove, Czech Republic
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : ICBL 2019
Místo konání konference * : Hradec Kralove, Czech Republic
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : 000503386500014
EID : 2-s2.0-85068134290
Klíčová slova anglicky * :
Special educattion needs - SEN, Information technology - IT, Teacher Equioment Skills, Framework educational programme
Popis v původním jazyce * :
The paper presents results of the research dealing with ICT instruction conducted within all (i.e. 273) schools for learners with special needs (SEN) in the Czech Republic. Totally, 882 respondents (511 teachers, 266 class teachers, 105 teaching assistants) participated in the research. Data were collected via questionnaire consisting of 28 items and requiring open, closed, or combined types of answers. The questionnaire was sent by e-mail in e-form to all headmasters of Czech SEN schools and was also available on the social network Twitter. The questionnaire was anonymous; if double submissions appeared, one of them was included in the sample only. Collected data provide detailed information about the sample group (age, gender, qualification, teaching practice). They are displayed in tables and show results in three fields: (1) ICT equipment and teachers´ skills in working with PC, notebook, tablet and interactive board, (2) teachers´view on what teachers´and learners´favourite ICT are, and (3) teachers´feedback on the Framework Educational Programme for SEN schools.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/19:A20022QF

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}