OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Centrum výzkumu odborného jazyka (25610)
Název * : Bildungssprache in Fernsehprogrammen für Kinder im deutsch-tschechischen Vergleich
Citace : Polášková, E. Bildungssprache in Fernsehprogrammen für Kinder im deutsch-tschechischen Vergleich. In: Fachkommunikation im Wandel II. Ostrava: Ostravská univerzita. 2019.
Podnázev :
Rok : 2019
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Ostrava
Stát konání akce : Česká republika
Název akce : Fachkommunikation im Wandel II
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Ostravská univerzita
Klíčová slova anglicky :
Popis v původním jazyce :
Mit Fachinformationen wird ein Mensch vom Anfang seines Lebens an konfrontiert. Um diese verstehen zu können, muss man über eine Bildungssprache verfügen. Diese Bildungssprache stellt sich jedoch logischerweise für verschiedene Altersstufen ein bisschen anders dar. Wie sieht die Bildungssprache für Kinder aus? Unterscheidet sich die tschechische von der deutschen Bildungssprache? Welche Merkmale der Fachsprachen beinhaltet sie und inwieweit ist sie interkulturell geprägt? Können die Ansprüche an deutsche und tschechische Kinder unterschiedlich oder gleich ausgewertet werden? Im Beitrag wird versucht, auf diese Fragen anhand von Bildungs-Fernsehprogrammen für Kinder in deutschen und tschechischen Fernsehkanälen einzugehen. Der Beitrag strebt nicht nur das Ziel an, den aktuellen Stand der Kinder-Bildungssprache im Fernsehen zu skizzieren, sondern auch ein Glossar der Ausdrücke vorzubereiten, die Kinder beherrschen sollten, wenn sie die angebotenen (fachlichen) Mitteilungen entschlüsseln wollen. Dabei wird des Weiteren die Perspektive der Textverständlichkeit mitberücksichtigt (vgl. Hamburger Verständlichkeitsmodell 1974, Modell nach Groeben 1982 und Karlsruher Konzept nach Göpferich 2001).
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}