OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název * : Ethical Aspects of the Teacher-Student Relationship
Citace : Petrová, A. a Plevová, I. Ethical Aspects of the Teacher-Student Relationship. In: 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION and LEADERSHIP FOR ALL: 5th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Conference Proceeding Book 2019-07-09 Baku. Sakarya: ICLEL, 2019. s. 315-325. ISBN 978-605-66495-7-8.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * : Psychologie
Počet stran * : 11
Strana od * : 315
Strana do * : 325
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-605-66495-7-8
Kód ISSN :
Název sborníku * : 5th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Conference Proceeding Book
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : ICLEL
Místo vydání * : Sakarya
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION and LEADERSHIP FOR ALL
Místo konání konference * : Baku
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
teacher, student, communication, moral aspects of communication
Popis v původním jazyce * :
Osobnost učitele a jeho vztah k žákům je neustále diskutovanou problematikou, vliv kvalitního vztahu učitele a žáka na komplexní výchovně vzdělávací proces je nesporný. Předložený článek se zamýšlí nad etickými aspekty vztahu učitele k žákovi. Výzkumný soubor tvořilo 127 studentů (budoucích či praktikujících učitelů) pedagogické fakulty. Respondenti měli za úkol prostřednictvím reminiscenční metody popsat situaci, kdy se cítili nějakým způsobem poškozeni učitelem. Výzkumným designem byla tzv. souběžná vnořená (zakotvená) strategie. Data jsou sbírána z hlediska kvalitativního a kvantitativního přístupu souběžně, při jejich analýze jsou ale data získaná jednou metodou ve výzkumu dominantní. V našem případě jsou dominantní data kvalitativní (získaná hloubkovým rozborem výpovědí studentů), kvantitativní data (četnosti) mají spíše doplňující a obohacující charakter (Cresswell, 2003). Kvalitativní analytickou práci s daty jsme založili na postupech analogických otevřenému axiálnímu kódování v zakotvené teorii (Strauss, Corbinová, 1999; Hendl, 2016). Reminiscence studentů ukázaly na příklady patogenního vztahu učitele k žákům, odporujícího etickým zásadám. Některé reminiscence se vztahovaly i k vývojovému období předškolního věku.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}