OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra fyziky (31300)
Název * : STUDENTS´ STRATEGIES DURING SOLVING PHYSICS TASKS DESCRIBED THANK TO THE COMBINATION OF AN EYE-TRACKER AND A PEN-TABLET
Citace : Kočí, P., Škrabánková, J., Vaněk, V. a Nocar, D. STUDENTS´ STRATEGIES DURING SOLVING PHYSICS TASKS DESCRIBED THANK TO THE COMBINATION OF AN EYE-TRACKER AND A PEN-TABLET. In: 12th International Conference of Education, Research and Innovation: ICERI2019 Proceedings 2019-11-11 Seville, SPAIN. Seville: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, 2019. s. 6293-6300. ISBN 978-84-09-14755-7.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 8
Strana od * : 6293
Strana do * : 6300
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-84-09-14755-7
Kód ISSN : 2340-1095
Název sborníku * : ICERI2019 Proceedings
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT
Místo vydání * : Seville
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 12th International Conference of Education, Research and Innovation
Místo konání konference * : Seville, SPAIN
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : 000530212402035
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Eye-tracker, pen-tablet, students? strategies, physics tasks? solving, human-technology interaction.
Popis v původním jazyce * :
The present study investigated and compared students´ strategies during solving physics tasks. The physics tasks were prepared as part of the project 'NATURE'. To understand how students think during writing tests were used Eye-trackers and pen-tablets. Teachers can analyze outputs and they think about students´ strategies. Although there are many quantitative studies about solving physics tasks, little research has focused on students´ strategies 'step by step'. The present study wants to answer typical teachers´ questions: What students do during 45 minutes? How do they skip tasks? How long do they solve the part of the test? Why do they solve only a few tasks although they are working the whole 45 minutes?
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/19:A21021XB

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}