OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra slavistiky - Oddělení rusistiky (25220)
Title:
K charakteristike russkich reklamnych tekstov
Citace
Rudincová, B. K charakteristike russkich reklamnych tekstov.
In:
Cizojazyčná řečová komunikace (česko-anglicko-německo-ruský projekt): Lingua et communicatio in sphaera mercaturae 2002-09-23 Ostrava.
Ostrava: FF OU, 2002. FF OU, 2002. s. 105-110. ISBN 80-7042-617-9.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
6
Page from:
105
Page to:
110
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-617-9
ISSN code:
Proceedings title:
Lingua et communicatio in sphaera mercaturae
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
FF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Cizojazyčná řečová komunikace (česko-anglicko-německo-ruský projekt)
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
advertising text; its components; compression; acceleration; dynamics of speach;
Annotation in original language:
V statje dajetsja charakteristika russkich reklamnych tekstov. Avtor pytajetsja provesti lingvističeskij analiz etich tekstov. S etoj točki zrenija opisyvajet otdeľnyje sostavnyje časti reklamnych tekstov i prichodit k vyvodu, čto v boľošj mere v nich otražajetsja kompessija, dinamika i akseleracija reči.
Annotation in english language:
The paper is devoted to the linguistic characteristic of the Russian advertising newspapers. The author tries to analyse language means meeting in modern advertising text. She describes separate components of these texts and show, that chiefly compression, dynamics and acceleration make themself felt.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/02:00000015
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules