OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : CUT-OFF SCORE IN ADMISSION EXAMINATION BY THE VIEW OF STAKEHOLDERS
Citace : Vicherková, D. a Malach, J. CUT-OFF SCORE IN ADMISSION EXAMINATION BY THE VIEW OF STAKEHOLDERS. In: 10th ICEEPSY The International Conference on Education and Educational Psychology. Barcelona. 2019.
Podnázev :
Rok : 2019
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Barcelona
Stát konání akce : Španělské království
Název akce : 10th ICEEPSY The International Conference on Education and Educational Psychology
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
cut(-off) score; borderline performance; high-stakes testing; large-scale testing; setting cut scores; stakeholder, admission examinatio
Popis v původním jazyce :
The cut-off score is an essential construct of a theory of educational assessment and a subject of discussions and clashes among the stakeholders in the educational practice: politicians, executive bodies, non-profit organisations, school managers, teachers, students and their parents. The paper presents the theoretical concept of the cut-off score and its application in the admission procedure of secondary schools completed by the school-leaving examination. It brings selected stakeholders' views on the situation of its use to reduce the failure of pupils to complete secondary school studies. The text presents the results of empirical research among 409 school managers and teachers randomly selected in four regions of the Czech Republic. Respondents expressed their opinion on the usefulness of introducing the cut-off score into educational practice and commented on its proposed boundary. Their opinions were differentiated according to their engagement at the level of the educational system, the length of teaching practice and gender. At the same time, respondents expressed their opinion on the newly introduced uniform entrance examination for secondary schools and its potential to increase the objectivity and fairness of the admission procedure. The main finding of the research is that almost two-thirds of respondents accept the cut-off score procedure. The main aim of the study was to reflect the cut-off score as an essential construct of a theory of educational assessment as well as a subject of professional and public discussions with regards to a search for consensus on the cut-off score implementation in the uniform entrance examination for secondary schools completed by the school-leaving examination in the Czech Republic.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}