OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství
Citace
Vicherková, D., Malach, J. a Chmura, M. Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství.
In:
EDUKÁCIA DOSPELÝCH 2019: Andragogické štúdie 2019 2019-04-04 Bánská Bystrica.
Bánská Bystrica: BELIANUM, 2019. s. 206-216. ISBN 978-80-557-1598-8.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
11
Strana od:
206
Strana do:
216
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-557-1598-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Andragogické štúdie 2019
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
BELIANUM
Místo vydání:
Bánská Bystrica
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
EDUKÁCIA DOSPELÝCH 2019
Místo konání konference:
Bánská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
narrative analysis, tools for future education of future teachers, hidden curriculum, pedagogical practice, reading literacy
Popis v původním jazyce:
Cílem příspěvku je prezentovat realizaci narativně zaměřené analýzy zkušeností budoucích učitelů, která napomáhá k porozumění kvality edukace dospělých ve vztahu k jednotlivci i společnosti. Je následována diskuzí o významu zkušeností s problémem skrytého kurikula v průběhu povinné školní docházky a také v průběhu realizace pedagogických praxí v projektu Pregraduál. Sdílení narativních příběhů budoucích učitelů na Pedagogické fakultě OU reflektuje odlišné projevy sociálních pozic učitelů a žáků ve škole. Příspěvek zobecňuje příklady dobré i negativní pedagogické praxe se zaměřením na hodnoty školy, její autoritu, bezmoc, mocenskou autoritu, partnerství a jiné sociálně-manažerské jevy.
Popis v anglickém jazyce:
The goal of this article is to present implementation of a narratively focused analysis of future teacher’s experience, which aids with understanding of education’s quality of adults in relation to an individual and society. It is followed up with a discussion on the importance of experience with hidden curriculum problematics in the course of mandatory school attendance and also in the course of implementation of pedagogical practice within the Pregradual project. Sharing of narrative stories of future teachers on the Pedagogical faculty of University of Ostrava reflects diverse manifestations social positions of teachers and students at school. The article further generalizes examples of good and bad pedagogical practice with focus on values of a school its authority, powerlessness, teacher’s authority, partnership and other socio-managerial aspects.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A20021GY
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules