OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra
Citace
Adamus, P. Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra.
In:
Perspektivy společného vzdělávání - XVIII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami: Perspektivy společného vzdělávání 2017-03-14 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. s. 9-18. ISBN 978-80-244-5430-6.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
9
Strana do:
18
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-244-5430-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Perspektivy společného vzdělávání
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání:
Olomouc
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Perspektivy společného vzdělávání - XVIII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
autism spectrum disorders, inclusion, inclusive education, primary school, teacher
Popis v původním jazyce:
Problematika inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je v současnosti velmi diskutovaným tématem. Předložený příspěvek se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na inkluzivní vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (též PAS) v běžných třídách základních škol. Soustředí se na vzdělání pedagogů v této oblasti, zkoumá jejich postoje, názory na inkluzivní vzdělávání, dále na možné obavy pedagogů a na jejich znalosti v oblastech, které zefektivňují výuku žáka s PAS. Hlavní metodou v rámci prezentované výzkumné linie bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval přesně formulované položky, na které odpovídali pedagogičtí pracovníci vzdělávající žáky na 1. stupni škol hlavního vzdělávacího proudu. V závěru příspěvku jsou pak, dle předem stanovených kritérií, prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Popis v anglickém jazyce:
The issue of inclusion of pupils with special educational needs is currently a very hot topic. The present paper deals with primary teacher’s readiness for inclusive education of students with autism in regular classes of primary schools. It focuses on the education of teachers in this field, explores their attitudes and opinions about inclusive education, as well as the possible concerns of teachers and their knowledge in areas that streamline teaching of pupils with autism. The main method of this research has been interviewing and questionnaire of our own design containing precisely formulated items answered by pedagogues and educational staff working with pupils on the first stage of mainstream primary schools. In conclusion we present interesting results and data of research analyzes explaining teacher’s attitudes towards inclusive education of children with autism spectrum disorder
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/18:A2002182
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules