OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Hodnocení vysokoškolských studentů v kontextu podpory efektivního učení
Citace
Göbelová, T. a Seberová, A. Hodnocení vysokoškolských studentů v kontextu podpory efektivního učení.
In:
Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání 2019 Opava.
Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019. s. 36-46. ISBN ISBN 978-80-7510-329-1 (online).
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
36
Page to:
46
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7510-329-1
ISSN code:
Proceedings title:
Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Slezská univerzita v Opavě
Place of publishing:
Opava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Opava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
higher teaching, theory of education, effective teaching in higher education, evaluation, SOLO taxonomy
Annotation in original language:
Konceptualizace a reflexe efektivního učení jsou důležité pro zajištění kvality vysokoškolské výuky i jejího hodnocení. V obsahu příspěvku nás zajímají především přístupy a teorie učení, které vycházejí z konstrukce lidského poznání jako budování a změn struktur v mysli studentů, a tím také forem učení, které zahrnují procesy jak perspektivní, tak individuální transformace. Průběh i výsledky učení tvoří komplementární proces školního hodnocení. V příspěvku se zamýšlíme nad významy obou těchto typů hodnocení a představujeme SOLO taxonomii umožňující zachytit gradující úroveň očekávaných znalostí studentů ve vysokoškolské výuce.
Annotation in english language:
We are interested in the content of the paper above all, approaches and theories of learning that are based on the construction of human knowledge as building and changing structures in the mind of students, and hence also forms of learning that involve processes of both perspective and individual transformation. The course and learning outcomes form a complementary process of school assessment. In this paper we consider the meanings of both these types of assessments and introduce SOLO taxonomy to capture the increasing level of expected knowledge students in higher education.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules