OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra anglického jazyka s didaktikou (45180)
Title:
Cizojazyčná kompetence učitelů 1.st.ZŠ
Citace
Šigutová, M. Cizojazyčná kompetence učitelů 1.st.ZŠ.
In:
Profesionalizace vzdělávání učitelů a vychovatelů 2002 .
Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2002. Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2002. s. 215-223. ISBN 80-7042-218-1.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
428
Page from:
215
Page to:
223
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-218-1
ISSN code:
Proceedings title:
Profesionalizace vzdělávání učitelů a vychovatelů
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
foreign language competence; framework; criteria; facilitate; study conditions
Annotation in original language:
Studie srovnává kritéria pro hodnocení komunikativní kompetence uvedená ve ´Společném evropském rámci pro jazyky´ a v současném kurikulu pro studenty specializace anglického jazyka oboru učitelství 1. stupně ZŚ. Dospívá k závěru, že je možno vidět koherenci přístupů a priorit v obou dokumentech. Nicméně je důležité zlepšit celkové studijní podmínky,aby bylo možno zvýšit jazykovou kompetenci studentů učitelství.
Annotation in english language:
Study compares criteria for assessing language cmpetence described in the ´Common European Framework of Reference´ with those in the current EFL primary teacher education curricula. It concludes that although there is coherence between the two, it is necessary to improve overall study conditions to facilitate the development of student-teachers´foreign language competence.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/02:00000007
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules