OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku
Citace : Hendrychová, S. Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku: Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku. In: Ondřej Šimik (Ed.) a kolektiv. Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2019. s. 54-68. ISBN 978-80-7599-091-4.
Podnázev :
Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku
Rok * : 2019
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7599-091-4
Název knihy v originálním jazyce * : Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu : Ondřej Šimik (Ed.) a kolektiv
Počet stran * : 15
Počet stran knihy * : 168
Strana od * : 54
Strana do * : 68
Počet výtisků knihy * : 50
EID :
Klíčová slova anglicky * :
pre-school gardens, gaming elements and equipment of the school gardens, pre-school children education, preschool children
Popis v původním jazyce * :
V předloženém textu jsem se zaměřila na využití školních zahrad v předškolním vzdělávání. Průzkumné šetření bylo rozděleno do dvou fází. První fáze průzkumu zahrnula analýzu aktuálního stavu současných školních zahrad z pohledu České školní inspekce a fáze druhá byla zaměřena na vybavenost a využití školních zahrad současných mateřských škol. Cílem analýzy Výročních zpráv České školní inspekce bylo zjistit, jaký je aktuální stav školních zahrad současných mateřských škol v ČR z hlediska jejich funkčnosti a využití. Druhým cílem bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké konkrétní druhy herních prvků se v současnosti na školních zahradách mateřských škol využívají nejčastěji. Dalším cílem bylo zjistit, při kterých aktivitách a činnostech učitelky mateřských škol využívají zahrady mateřských škol v edukaci dítěte předškolního věku. V rámci dotazníkového šetření jsem oslovila učitelky mateřských škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Ze závěrů průzkumného šetření vyplynulo, že učitelky mateřských škol preferují přírodní typy školních zahrad s množstvím rozličných druhů herních prvků a systematicky podporují u dětí předškolního věku rozvoj potřebných vědomostí a dovedností v oblasti environmentálního vzdělávání.
Popis v anglickém jazyce * :
In the submitted text I focused on the use of pre-school gardens in the pre-school children education. The survey was divided into two phases. The first phase of the survey included an analysis of the current state of the current school gardens from the perspective of the Czech School Inspectorate and the second phase focused on the equipment and use of the school gardens of the current kindergartens. The aim of the analysis of the Annual Reports of the Czech School Inspectorate was to find out what is the current state of the school gardens of the current kindergartens in the Czech Republic in terms of their functionality and use. The second goal was to find out, using a questionnaire survey, which specific types of game elements are currently used most often in kindergarten schools. Another aim was to find out in which activities of kindergarten teachers use the gardens of kindergartens in the education of preschool children. As part of the questionnaire survey, author addressed kindergarten teachers in the Moravian-Silesian and Olomouc regions. The findings of the exploratory survey showed that kindergarten teachers prefer natural types of school gardens with several different types of gaming elements and systematically support the development of the necessary environmental education knowledge and skills in preschool children.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/19:A20020VN

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}