OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Specifické poruchy učení a chování
Citace
Vašutová, M. Specifické poruchy učení a chování.
In:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis 2002 .
Ostrava: FF OU, 2002. FF OU, 2002. s. 47-75. ISBN 80-7042-600-4.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Psychologie
Number of pages:
32
Page from:
47
Page to:
75
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-600-4
ISSN code:
Proceedings title:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis
Proceedings:
Publisher name:
FF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Conference venue:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Dyslexia; dysgrafia; dysorthografia; Attention Deficit Disorder (ADD); Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD); children´s with Specific learning and behavioral difficulties and their social and emotional problems
Annotation in original language:
Úvodní kapitola nás uvádí do problematiky specifických poruch učení a chování. Dále jsou vymezeny pojmy, definice, historické pozadí a příčiny vzniku poruch učení. Druhy a charakteristika těchto poruch, včetně některých osobnostních, sociálních a emocionálních problémů jsou závěrečnou částí článku.
Annotation in english language:
This article presents survey of relevant questions of Specific learning and behavioral difficulties. Father there is a definition of specific learning and behavioral difficulties, their historical background, etiology and types of specific learning and behavioral difficulties and children´s personal, social and affective characteristics.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/02:00000056
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules