OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Informační technologie jako posilující prvek výuky akademického pracovníka
Citace
Chmura, M. a Malach, J. Informační technologie jako posilující prvek výuky akademického pracovníka.
In:
AEDUCA 2015: Netradiční studenti v terciárním vzdělávání 2015-10-08 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. s. 33-47. ISBN 978-80-244-5485-6.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
15
Page from:
33
Page to:
47
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-244-5485-6
ISSN code:
Proceedings title:
Netradiční studenti v terciárním vzdělávání
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
AEDUCA 2015
Conference venue:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
academic staff, Information technology, higher education
Annotation in original language:
V rámci řešení projektu 7. RP IRNet (International research network for study and development of new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICT instruments, e-learning and intercultural competences) bylo realizováno dotazníkové šetření ve všech řešitelských zemích, které se zaměřilo na zjištění, jaký význam přikládají vysokoškolští učitelé využívání elektronických zdrojů ve výuce a jakých cílů pomocí nich dosahují, jaké zdroje používají nejčastěji, jak pomocí nich ovlivňují studijní aktivity studentů a jak usilují o to, aby přinesly užitek všem studentům. Příspěvek prezentuje výsledky tohoto šetření pro Českou republiku.
Annotation in english language:
As part of the FP7 project IRNet (International research network for study and development of new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICT, e-learning and intercultural competences) was carried out a questionnaire survey in of all investigating countries, which focused on finding out what importance attach to university teachers the use of electronic resources in teaching, and what goals they achieve, what resources they use most often, how they influence students' learning activities and how they strive to bring benefits to all students. The paper presents the results of this survey for the Czech Republic.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/19:A20020OM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules