OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Changes in ethnic identity after study abroad: The role of acculturation orientation shifts, language proficiencies, and perceived cultural distance
Citace : Taušová, J., Bender, M., Benitez, I., van de Vijver, F. a Malůš, M. Changes in ethnic identity after study abroad: The role of acculturation orientation shifts, language proficiencies, and perceived cultural distance. In: 5th Latin American Regional Conference of IACCP. San José. 2019.
Podnázev :
Rok : 2019
Obor : Psychologie
Místo konání : San José
Stát konání akce : Kostarická republika
Název akce : 5th Latin American Regional Conference of IACCP
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
Popis v původním jazyce :
We present findings on psychological changes among students following a semester abroad by exploring how ethnic identity (commitment and exploration) changes in association with shifts in acculturation orientations, perceived cultural distance, and initial language proficiencies. We used longitudinal multilevel modelling with two-time points separated 3 to 4 months among Czech students abroad (N=140) and Czech controls (N=133) at home. International students decreased in identity commitment (a sense of belonging to their ethnic group) and did not change in identity exploration (examining and reflecting upon their ethnic belonging). However, those international students that grew in home acculturation orientation (adherence to their culture of origin) over the semester did increase in identity commitment. Also, when international students grew in home as well as host orientation (involvement with the host culture), they also increased in identity exploration. Initial host language proficiency was a predictor of growth in identity exploration (but not commitment). English proficiency, perceived cultural distance (subjectively viewed cultural differences between homeland and the host country), and expatriate orientation (involvement with the expatriate culture) had no effect. The control group increased in both identity commitment and exploration. Our findings show that ethnic identity can change after social contacts and communication with members of different cultures.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}