OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : graduační práce (rigorózní, graduační, habilitační)
Domácí pracoviště * : Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název * : Objekt ako podnet na rozvoj myslenia a vizuálnej gramotnosti
Citace : Blažek, T. Objekt ako podnet na rozvoj myslenia a vizuálnej gramotnosti. 2018.
Podnázev :
Rok : 2018
Obor : Pedagogika a školství
Místo obhajoby : Olomouc
Datum obhajoby :
Datum uzavření :
Typ graduační práce : Rigorozní
Počet stran : 229
Instituce : Univerzita Palackého v Olomouci
Klíčová slova anglicky :
material culture, object, object learning, thinking, visual literacy
Popis v původním jazyce :
Objekt ako súčasť materiálnej kultúry sa stal predmetom nášho bádania, pričom jeho analýzu prizmou interdiciplinarity popisujeme v jednotlivých častiach dizertačnej práce. Teoretická časť práce sa zameriava na samotný pojem objekt v nadväznosti na umenie a filozofiu. Ďalšie časti práce s oporou kognitívnych vied popisujú vzťah človeka k objektom, vzťah medzi objektmi navzájom, tiež medzi ľuďmi a objektmi a prelínanie týchto zdanlivo oddeliteľných svetov. Objekt interpretujeme ako výsledok tvorby človeka - bio-psycho-sociálnej jednoty s tým, že sa tento trichotomický model zrkadlí aj do samotného objektu. V práci popisujeme kognitívny aj sociálny život objektov opierajúc sa o poznatky z kognitívnej archeológie, teórií materiálnej kultúry, psychológie, sociológie a antropológie. Časť práce zameriavame na oblasť edukačnej praxe, ktorá s objektom pracuje, a to v kategóriách objektového učenia, tvorby a vzdelávacieho objektu. Teoretický rámec uzatvárame mnohovrstevnatým problémom vizuálnej gramotnosti, ktorý sceľuje zameranie práce na tri hlavné oblasti skúmania: objekt, myslenie, vizuálna gramotnosť. Empirická časť pracuje so špecifickým modelom objektového učenia a tvorby, ktorého nástroje a edukačný potenciál interpretujeme na základe získaných dát v závere práce.
Popis v anglickém jazyce :
The object as part of the material culture, has become the subject of our research, and its analysis takes via interdisciplinarity as we described in the individual parts of the dissertation. The theoretical part of the thesis focuses on an object, in relation with art and philosophy. Other parts of the work, with the support of cognitive sciences, describe the relationship of humans to objects, the relationship between objects to each other, also between people and objects, and the intersection of these seemingly separable worlds. We interpret the object as the result of human creation - bio-psycho-social unity, with the fact, that this trichotomy model mirrors the object itself. We describe the cognitive and social life of objects based on the knowledge of cognitive archeology, theories of material culture, psychology, sociology and anthropology. Part of the thesis focuses on the field of educational practice, that works with the object in the categories of object learning and an educational building. We conclude the theoretical framework with the multi-layered visual literacy problem, which focuses the aim of work on three main areas of research: object, thinking, visual literacy. The empirical part works with a specific model of object learning and creation, whose tools and educational potential are interpreted based on acquired data at the end of the work
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}