OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název * : Fenomén objektu a prostor - intermediální výtvarné projekty zaměřené na prostorovou tvorbu,
Citace : Blažek, T. Fenomén objektu a prostor - intermediální výtvarné projekty zaměřené na prostorovou tvorbu,. In: Petra Šobáňová. Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. s. 97-115. ISBN 978-80-244-4506-9.
Podnázev :
Rok * : 2015
Obor * :
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-244-4506-9
Název knihy v originálním jazyce * : Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově.
Název edice a číslo svazku * :
Místo vydání * : Olomouc
Název nakladatele * : Univerzita Palackého v Olomouci
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu : Petra Šobáňová
Počet stran * : 18
Počet stran knihy * : 183
Strana od * : 97
Strana do * : 115
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Object, sculpture, space, enviroment, edutation
Popis v původním jazyce * :
Kolektivní monografie Téma - akce - výpověď pojednává o projektovém vyučování, a to v kontextu reformních pedagogických směrů první poloviny 20. století, české výtvarné výchovy a vysokoškolské přípravy budoucích učitelů tohoto vzdělávacíhooboru. Cílem je nabídnout studentům a učitelům výtvarné výchovy nové metodické impulsy rámované historickým a teoretickým kontextem projektové metody a ukázat, kudy se dnes projekty ve výtvarné výchově ubírají. V knize je postupně představen historický, teoretický i pedeutologický kontext metody a dále více než desítka ryze současných projektů na nejrůznější témata a s využitím širokého spektra klasických i nových vyjadřovacích prostředků. Příklady projektů - prací studentů kateder výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně - doplňují úvodní studie a ukazují možnou aplikaci představených teoretických konceptů. Kniha objasňuje důvody, proč projektová metoda vyhovuje tradičně činnostně pojatému výtvarnému vyučováníi povaze expresivních činností stojících na autonomní výpovědi a zájmech jedince.Ukazuje, že postuláty představitelů pragmatismu Deweye a Kilpatricka, k nimž patří zřetel k individualitě žáka, zohlednění jeho zájmů, důraz na sociální hledisko edukačního procesu nebo snaha vést žáky k samostatnému interpretování životních situací a kritickému a kontextuálnímu uvažování, patří ke stále aktuálním pedagogickým tezím. Záměrem autorů knihy je přispět k lepšímu pochopení projektové metody a k jejímu širšímu uplatnění.
Popis v anglickém jazyce * :
Collective monograph Topic – action – statement is dedicated to project education in context of reformatory educational tendencies in first half of 20th century, czech art education and preparation of future university art teachers. The aim is to offer students and teachers of art education new methodical impulses defined by historical and theoretical context of project method and to present current art education tendencies.
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}