OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Ovlivnění svědecké výpovědi a vznik falešných vzpomínek u vysokoškolských studentů
Citace
Macurová, T. a Malůš, M. Ovlivnění svědecké výpovědi a vznik falešných vzpomínek u vysokoškolských studentů.
In:
PhD existence 2019 ?Tělo a mysl?. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: ?Tělo a mysl? 2019-01-21 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. s. 177-184. ISBN 978-80-244-5544-0.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Psychologie
Number of pages:
8
Page from:
177
Page to:
184
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-244-5544-0
ISSN code:
Proceedings title:
"Tělo a mysl"
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
PhD existence 2019 ?Tělo a mysl?. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
eyewitness testimony; misinformation effect; false memories; experimental study; replication study
Annotation in original language:
Příspěvek obsahuje sdělení o výsledcích sběru dat pro výzkum na téma falešných vzpomínek a dezinformačního efektu. Experimentální design užitý pro tento výzkum prověřuje léta využívanou metodu podle Elizabeth Loftusové. Účastníci byli vystaveni několikavteřinové nahrávce vyobrazující automobilovou nehodu, následně vyplnili krátký dotazník ohledně události a po týdnu byli znovu kontaktováni s doplňujícími otázkami. Dotazníky pro první sběr obsahovaly manipulativní otázku ohledně rychlosti obou aut, zatímco dotazníky pro druhý sběr po týdnu ověřovaly vznik falešné vzpomínky. Cílem této studie bylo zjistit vliv formulace věty na svědeckou výpověď a vznik falešných vzpomínek. Analýza dat prezentována tímto příspěvkem překvapivě neprokázala žádný sledovaný vliv na výpověď ani vznik falešných vzpomínek.
Annotation in english language:
This article contains report about data collection outcome for the misinformation effect and false memories research.Used experimental design examines long-applied method by Elizabeth Loftus. Participants were exposed to a few seconds long record showing automobile crash, then filled a short questionnaire on perceived events immediately afterwards and were questioned again a week later with further questions. The questionnaire for the first draft included leading questions for the car speed, whereas questionnaires for the second draft examined the development of false memory. The aim of this study was to assess the influence of wording of a question on eyewitness testimony and false memories development. Contrary to our expectations, the data analysis presented in this contribution showed no sign of significance in any monitored effect on eyewitness testimony or false memories development.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/19:A20020EP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules