OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Perspektívy a limity vytvárania tolerantných medziskupinových postojov vo vyučovaní občianskej náuky na Slovensku
Citace : Lášticová, B., Hargašová, L., Andraščiková, S., Dráľ, P. a Findor, A. Perspektívy a limity vytvárania tolerantných medziskupinových postojov vo vyučovaní občianskej náuky na Slovensku. Studia paedagogica. 2018, 23(3), s. 69-90. ISSN 1803-7437.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1803-7437
Oficiální název periodika * : Studia paedagogica
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 23
Číslo periodika v rámci svazku * : 3
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 21
Strana od * : 69
Strana do * : 90
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v databázi SCOPUS (Jsc)
Klíčová slova anglicky * :
civic education; intergroup relations; prejudice and stereotypes; teaching methods
Popis v původním jazyce * :
Na Slovensku prebieha diskusia o úlohe školy pri prevencii extrémizmu a budovaní tolerantných medziskupinových postojov. Prvým cieľom štúdie bolo prostredníctvom analýzy dokumentov a sekundárnych dát zmapovať, ako je téma medziskupinových vzťahov ukotvená v školskom kurikule a ako sú na ňu vyučujúci odborne pripravovaní. Po druhé sme prostredníctvom pološtruktúrovaných interview explorovali, aké metódy využívajú učiteľky a učitelia občianskej náuky pri práci s problematikou medziskupinových vzťahov, ko vnímajú ich účinnosť a aké sú ich možnosti a potreby v tejto oblasti. Na základe analýzy štátnych a školských vzdelávacích programov konštatujeme, že kurikulum poskytuje len limitované možnosti na rozvoj hodnôt, postojov a zmierňovanie predsudkov. Pološtruktúrované rozhovory s učiteľmi a učiteľkami slovenských stredných škôl (N = 22) tento predpoklad potvrdili. Participantky poukazujú na absenciu didaktických materiálov a systematickej podpory zo strany rezortu školstva, ako aj na potrebu vyššej časovej dotácie pre občiansku náuku. Za najpoužívanejšiu metódu výučby na občianskej náuke označujú diskusiu, no pri problematike medziskupinových vzťahov ju majú dopĺňať zážitkové metódy. Participantky však majú rôzne predstavy o formálnej stránke diskusie a pozícii učiteľov v nej (moderátor, korektor, nestranný pozorovateľ).
Popis v anglickém jazyce * :
A discussion about the role of schools in preventing extremism and building tolerant intergroup attitudes is currently ongoing in Slovakia. The first objective of this study was to map (through document and secondary data analysis) how the topic of intergroup relations is defined in school curricula and how teachers are prepared to deal with this issue. The second objective of the study was to explore what methods and practices are used by civics teachers in dealing with issues of intergroup relations, how they perceive the effectiveness of these methods, and what their needs are in this domain. Based on an analysis of the State and School Educational Programs, we argue that the curriculum provides only limited opportunities to develop values and attitudes and implement interventions to reduce prejudice. Semi-structured interviews with teachers at Slovak secondary schools (N = 22) confirmed this assumption. The participants criticized the absence of didactic materials and systematic support from the Ministry of Education and pointed to the need for greater time allocation for civic education. They suggested that it is discussion that is the most frequently used teaching method in civic education, but that this needs to be completed with experience methods when dealing with the topic of intergroup relations. The participants presented different perspectives on the formal aspects of discussion, its goals, and teachers' role in it (moderator, corrector, impartial observer).
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}