OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra chemie (31500)
Název * : Evaluace badatelských aktivit
Citace : Trčková, K. a Kričfaluši, D. Evaluace badatelských aktivit. In: International Conference on Science Education Didsci+ 2019. Trnava: Faculty of Education, Department of Chemistry, Trnava. 2019.
Podnázev :
Rok : 2019
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Trnava
Stát konání akce :
Název akce : International Conference on Science Education Didsci+ 2019
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Plakátová zpráva
Instituce : Faculty of Education, Department of Chemistry, Trnava
Klíčová slova anglicky :
inquiry tasks, self-reflective questionnaires, worksheet evaluation, self-assessment card.
Popis v původním jazyce :
Příspěvek zahrnuje návrh metodiky hodnocení badatelských úloh v rámci projektu SGS (Studentská grantová soutěž). Během předvýzkumu byla zjišťována zpětná vazba přímým pozorováním skupin žáků, analýzou vyplněných pracovních listů a sebereflektivních dotazníků. Bylo zjištěno, že žáci mají problém s formulací výzkumných problémů a závěrů pozorování. Největším problémem byly úlohy vyžadující složité myšlenkové operace (analýza vzorků s použitím tabulky) a manuální zručnost (dělení vícesložkové směsi). Za účelem srovnání kvality řešení jednotlivých úloh byla pro vlastní výzkum připravena metodika hodnocení pracovních listů a sebehodnotící karty pro žáka. Při hodnocení badatelských aktivit byla bodově zohledněna úroveň bádání, týmová spolupráce, čas potřebný k realizaci úlohy, stanovení výzkumného problému a jeho řešení, popis pomůcek, postupu práce a výsledků pozorování. Do sebehodnotících karet bylo prováděno hodnocení jednotlivých kroků řešení badatelské úlohy skupinami žáků. Podle úrovně vypracování pracovních listů a manuální dovednosti během řešení problémů bylo doplněno známkování hodnotitelem. Všechny prvky hodnocení byly u jednotlivých skupin žáků srovnány a budou podrobeny dalšímu srovnávání během testování dalších badatelských úloh.
Popis v anglickém jazyce :
The paper includes a proposal of methodology for evaluation of inquiry tasks within the project of Student´s grant competition (SGS). During the pre-research, feedback was collected by direct observation of pupils groups, analysis of completed worksheets and self-reflective questionnaires. It was found that pupils have a problem with formulation of research problems and observation conclusions. Tasks requiring complex thought operations (table analysis of samples) and manual dexterity (multi-component blending) were the most problematic. In order to compare the quality of the solution of individual tasks, the methodology of worksheet evaluation and self-assessment card for the pupil was prepared for own research. The level of research, teamwork, time needed to carry out the task, determination of the research problem and its solution, description of tools, progress of the work and the results of observations were taken into account in the evaluation of inquiry activities. Individual steps of solving the research task by groups of pupils were evaluated in the self-evaluation cards. Evaluator grading was added according to the level of worksheet elaboration and manual skills during problem solving. All elements of the assessment were compared for each group of pupils and will be subjected to further comparisons during the testing of other inquiry tasks.
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}