OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název:
Digitální výukové zdroje v konstruktivistickém pojetí prizmatem motivace
Citace
Bilanová, M. Digitální výukové zdroje v konstruktivistickém pojetí prizmatem motivace.
In:
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019 roč. IX.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2019. s. 752-759. ISBN 978-80-87952-30-6.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-87952-30-6
Název knihy v originálním jazyce:
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019 roč. IX.
Název edice a číslo svazku:
neuveden
Místo vydání:
Hradec Králové
Název nakladatele:
Magnanimitas
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
8
Počet stran knihy:
1229
Strana od:
752
Strana do:
759
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
motivation, pedagogical constructivism, digital learning resources, learningprocess
Popis v původním jazyce:
Předložený text shrnuje teoretické poznatky o motivaci v souvislosti s konstruktivistickým pojetím vzdělávacího procesu, které by měly být uplatnitelné při tvorbě digitálních výukových zdrojů (dříve digitálních učebních materiálů). Konstruktivisticky pojatá výuka je všeobecně stavěna do protikladu k frontálním organizačním formám výuky, a proto v souvislosti s využitím digitálních technologií, které vytváří nové možnosti v přístupu k informacím, a tím redefinují roli a vliv učitele ve třídě, vyvstávají otázky týkající se důsledků využití ICT pro výchovně-vzdělávací proces. Předpokládá se, že zapojení digitálního výukového zdroje do vyučování může u pedagogů vést k přijetí zásad pedagogického konstruktivismu, který klade důraz na zaktivizování žáků v procesu učení. Do popředí se staví důraz na vnitřní motivaci žáků, která má význačný vliv na celý vyučovací proces a základním úkolem konstruktivistického pedagoga je schopnost odhadnout, jak konkrétní skupinu žáků nejlépe motivovat.
Popis v anglickém jazyce:
The following text summarizes theoretical knowledge about motivation in connection with the constructivist pedagogical approach that should be applicable when creating digital learning resources. Constructivist approach is usually contrasted with the frontal/transmissive methods of teaching and the utilization of digital technologies creates new possibilities how to access information and thus redefine the role and impact of the teacher in the classroom, which brings about questions concerning the consequences of ICT utilization on the learning process. It is presumed that by engaging a digital learning resource the teachers can adopt the principles of constructivism that emphasizes active learning. Inner motivation is brought to the foreground here, as it greatly influences the whole learning process and the basic task of constructivist teachers seems to be their ability to estimate how to motivate their pupils most effectively.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/19:A200206P
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules