OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra fyziky (31300)
Název:
INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY
Citace
Vaněk, V., Nocar, D., Škrabánková, J. a Kočí, P. INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN TEACHING MATHEMATICS AND CHEMISTRY.
In:
13th International Technology, Education and Development Conference: INTED2019 Proceedings 2019-03-11 Valencia, Spain.
Valencia: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN, 2019. s. 6140-6146. ISBN 978-84-09-08619-1.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
7
Strana od:
6140
Strana do:
6146
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-84-09-08619-1
Kód ISSN:
2340-1079
Název sborníku:
INTED2019 Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN
Místo vydání:
Valencia
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
13th International Technology, Education and Development Conference
Místo konání konference:
Valencia, Spain
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
000541042201038
EID:
Klíčová slova anglicky:
Mathematics, chemistry, eye-tracking, interdisciplinary relations, individualization, applicability of mathematics.
Popis v původním jazyce:
The paper studies the possibilities of interconnecting the subject of chemistry and mathematics at the second level of elementary schools. Based on pilot studies, critical assessment of educators, psychologists, special educators, and inter-subject relations experts, worksheets have been produced that are differentiated for three main groups of pupils - talented, intact, and pupils with special educational needs. At the moment, all the materials are subjected to EyeTracking-based technology research. The main aim of the research is to find out whether the strategies of reading the given assignments, working with the assignments differ among the respondent groups - talented students, intact students, and pupils with special educational needs and whether the layout influences the correctness of their solution.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/19:A2101ZR0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules