OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Analýza vybraných charakteristik jednotné přijímací zkoušky v kontextu plošného testování
Citace
Malach, J. a Vicherková, D. Analýza vybraných charakteristik jednotné přijímací zkoušky v kontextu plošného testování.
In:
J. Malach, D. Vicherková.
Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí.
první. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2018. s. 37-52. ISBN 978- 80-7599-025-9.
Subtitle
Publication year:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7599-025-9
Book title in original language:
Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí
Title of the edition and volume number:
Neuvedeno
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
první:
Published:
v ČR
Author of the source document:
J. Malach, D. Vicherková
Number of pages:
16
Book page count:
200
Page from:
37
Page to:
52
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
evaluation of educational achievement, across-the-board testing of pupils,didactic test, unified entrance exam, comprehension of task instructions, task content
Annotation in original language:
Kapitola se zabývá deskripcí a úvahou nad odlišností českého pohleduna hodnocení ve vzdělávání. Text prezentuje vybrané výsledky kvantitativně orientovanéhovýzkumu se zaměřením na reflexi vybraných faktorů aktuálního stavu pojetí jednotnépřijímací zkoušky (2018) z pohledu patnáctiletých žáků ZŠ v MSK ČR, a tonapř. na porozumění zadání úloh z matematiky a českého jazyka, zvládnutí didaktického testu(z českého jazyka a literatury, matematiky) z hlediska pohlaví žáků a ve vztahu k obsahuzadaných úloh didaktického testu a úspěšnému přijetí žáků na střední školu ukončenoumaturitní zkouškou
Annotation in english language:
This chapter describes and reflects on the difference in the Czech perspectiveon the evaluation of educational achievement. The text presents selected resultsfrom a quantity-oriented research focusing on selected factors of the current conceptof the unified entrance exam (2018) from the viewpoint of 15-year-old primary school pupilsfrom the Moravian-Silesian Region in the Czech Republic. They were, for instance,the comprehension of task instructions in Mathematics and the Czech language, resultsin the didactic test (Czech language and literature and Mathematics) with regards to pupils?gender and the relation between the task content in didactic tests and pupils? successfuladmission at secondary schools completed by the school-leaving exam (EQF 4).
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/18:A1901ZI3
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules