OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Scaffoldingové strategie v českých učebnicích a pracovních sešitech pro výuku historie na 1. stupni ZŠ
Citace : Šimik, O. Scaffoldingové strategie v českých učebnicích a pracovních sešitech pro výuku historie na 1. stupni ZŠ. In: Učitel a žák v postmoderně - hodnoty, cíle a strategie. Ostrava: Ostravská univerzita. 2018.
Podnázev :
Rok : 2018
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Ostrava
Stát konání akce : Česká republika
Název akce : Učitel a žák v postmoderně - hodnoty, cíle a strategie
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Ostravská univerzita
Klíčová slova anglicky :
scaffolding, textbooks, primary education, teaching tasks, pedagogical research
Popis v původním jazyce :
Stať se zabývá analýzou scaffoldinogvých strategií využitelných v učebnicích a pracovníchsešitech elementární historie. Záměrem je zjistit, zda a případně jaké scaffoldingové strategieučebnice a pracovní sešity obsahují, ať již v oblasti prezentace učiva, v oblasti instrukcežákům v průběhu práce s učebnicí a při řešení učebních úloh. Výzkumným soborem bylyučebnice a pracovní sešity elementární historie, konkrétně učivo vztahující se k tematickémucelku Československo v letech 1948-1988, vydány sedmi největšími nakladatelstvímivydávajícími učebnice. Byla použita metoda obsahové analýzy textu - konceptuální analýza.Data byla kódována za použití nominálního měření a dále kvantifikována a komparována.Výsledky ukazují, že učebnice a pracovní sešity v podstatě postrádají scaffoldingové strategiev oblasti instrukcí dávaných žákovi a jsou spíše pouze zásobníkem informací, jež jsou předžáka pouze předloženy a závisí na učiteli, jaké podpůrné strategie použije, aby si žák osvojilpožadované. Aktivizace žáka (komunikace se žákem) probíhá více méně jen skrze učebníúlohy, jejichž provázanost s očekávanými výstupy se však jeví jako nevyvážená, a učebníúlohy rozvíjí převážně nejnižší kognitivní schopnosti žáků (zapamatování). Častěji jsoupoužívány scaffoldingové strategie v rámci prezentace učiva, ale zpravidla pouze v otázceorientace (zvýraznění, barva textu, symboly-ikony). Konceptuální, metakognitivní a afektivníscaffoldingové strategie jsou zastoupeny pouze ojediněle.
Popis v anglickém jazyce :
The paper deals with the analysis of scaffolding strategies that can be used in textbooks and workbooks of elementary history. The intention is to find out whether and, if any, what the scaffolding strategies of the textbook and workbook contain, whether in the field of presentation of the curriculum, in the field of instruction to the pupils during the work with the textbook and in solving the learning tasks. The research filebooks were textbooks and workbooks of elementary history, namely the curriculum related to the thematic unit of Czechoslovakia in 1948-1988, published by the seven largest publishers publishing textbooks. A method of content analysis of text - conceptual analysis was used. Data was coded using nominal measurements and further quantified and compared. The results show that textbooks and workbooks are essentially devoid of scaffolding strategies in the field of instruction given to a pupil and are merely a stack of information that is only presented to the pupil and depends on the teacher, what support strategies he / she uses to get the learner the required. Activation of the pupil (communication with the pupil) takes place more or less only through the learning tasks, but the consistency with the expected outputs seems to be unbalanced and the learning tasks develop predominantly the pupils' lowest cognitive abilities (remembering). More often, scaffolding strategies are used in the curriculum presentation, but usually only in orientation (highlighting, text color, symbol-icons). Conceptual, metacognitive and affective scaffolding strategies are covered only rarely.
Typ zdroje financování výsledku : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}