OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra teorie a dějin umění (50310)
Title:
Za rámec představy. Od mimesis k autonomii, od autonomie k nezájmu
Citace
Knoflíček, T. Za rámec představy. Od mimesis k autonomii, od autonomie k nezájmu.
In:
Hledání hranic malby v post-mediálním prostředí.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2018. s. 102-107. ISBN 978-80-7599-063-1.
Subtitle
Publication year:
2018
Obor:
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7599-063-1
Book title in original language:
Hledání hranic malby v post-mediálním prostředí
Title of the edition and volume number:
Neuvedeno
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
Author of the source document:
Number of pages:
6
Book page count:
136
Page from:
102
Page to:
107
Book print run:
300
EID:
Key words in English:
Contemporary art, painting in expanded field
Annotation in original language:
Na příkladu trojice případových studií si text všímá hraničních projevů současné malby, v nichž se autoři vědomě zříkají obvyklých atributů média a vydávají se na nejistou misi na pomezí každodennosti a ikonoklasmu. Tato díla vzdorující jednoznačné nálepce umění text zároveň zasazuje do širšího spektra souvislostí, zohledňujících především domnělou nepřímou úměru mezi svobodou vyjádření, respektive vyvázáním umění ze všech tradičních rolí, a jeho klesajícím společenským statutem.
Annotation in english language:
Using the example of three case studies, the text deals with the boundary manifestations of contemporary painting in which the artists consciously renounce the usual attributes of the medium, setting out on an uncertain mission on the borderline of everydayness and iconoclasm. In addition, the text places these works, resisting the unequivocal label of art, in a wider range of contexts, primarily taking into account the seemingly indirect proportion between freedom of expression or, as the case may be, liberation of art from all traditional roles, and its declining social status.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17500/18:A1901Z4C
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules