OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název * : Analysis of implementation of inclusive education in the Czech Republic
Citace : Adamus, P. Analysis of implementation of inclusive education in the Czech Republic. In: 13th International Technology, Education and Development Conference. Valencie. 2019.
Podnázev :
Rok : 2019
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Valencie
Stát konání akce : Španělské království
Název akce : 13th International Technology, Education and Development Conference
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
Education, pupil with special educational needs, inclusive education, Autism spectrum disorder, mental disability.
Popis v původním jazyce :
An inclusive form of education in conditions of the Czech Republic is very topical and frequently discussed theme nowadays. Although the general recognition of the right of all people to education is a common thing, inclusive form of education still raises doubts, both with non-professionals and professionals. The concerns are often based on lack of information and inaccurate ideas in connection to successful inclusion in conditions of Czech education. Even though, the concept of inclusive education varies and the implementation in individual schools is different, it represents a challenge to current system of education, traditional methods and forms of education and, in particular, to the pedagogical preparedness of the teacher. The submitted article reflects chosen aspects of implementation of inclusive education. It presents interesting results of analysis of research investigations from the period of the validity of legislative modifications. Its aim was to analyse the process of inclusive education, preparedness of mainstream schools and their pedagogical workers for inclusive education of pupils with special educational needs, especially with autism spectrum disorder. The main research method in the presented research investigation was questioning and a questionnaire was the technique of the construction. The research project was focused on two main areas. The first research line A (N = 182) analyses the readiness of primary schools for the inclusion of pupils with mild mental retardation and the second research line B (N = 101) contains findings of teachers´ readiness for common education of pupils with autism spectrum disorder in primary schools. A total number of 283 pedagogues were involved in the research investigation. The results tell that around 75% of teachers are not prepared to educate pupils with mental disabilities and pupils with autism. The data obtained was processed by an in-depth analysis. The data of both two research lines were analy
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}