OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : Analysis of Dependences between Assessment of Quality of Teaching and Year of Study
Citace : Václavík, M. a Červenková, I. Analysis of Dependences between Assessment of Quality of Teaching and Year of Study. In: Malach, J., Vicherkova, D. (Eds.). Otázky evaluace výuky na vysokých školách. Ostrava: University of Ostrava, 2018. s. 63-76. ISBN 978-80-7599-024-2.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7599-024-2
Název knihy v originálním jazyce * : Otázky evaluace výuky na vysokých školách
Název edice a číslo svazku * : neuvedeno
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : University of Ostrava
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu : Malach, J., Vicherkova, D. (Eds.)
Počet stran * : 14
Počet stran knihy * : 200
Strana od * : 63
Strana do * : 76
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
quality of university education, assessment, indicators of teaching quality, detection of teaching quality, evaluation of dependences
Popis v původním jazyce * :
In this paper, an issue bound with a quality assessment of teaching is analyzed corresponding with a feedback from university students. In the quantitative analysis, achieved results of questionnaires with a student evaluation of a teaching by one teacher are presented with dependences on the year of study. As another factor, an importance of items of a questionnaire was considered as a quality criterion of the teaching. This analysis is based on a hypotheses testing consisted of a comparison of those items that students highlighted as the quality criteria. In this contribution, significant differences in the assessment of the quality of teaching across years of study are analyzed. Conclusions of this paper can be suitably implemented in the area of the quality of the assessment at universities.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A1901YZ8

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}