OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : Analysis of learning strategies of undergraduate students using the eye-tracking method
Citace : Červenková, I. a Štecová, A. Analysis of learning strategies of undergraduate students using the eye-tracking method. In: 11th International Conference of Education, Research and Innovation: 11th International Conference of Education, Research and Innovation: ICERI 2018 Proceedings 2018-11-12 Seville. Seville: ICERI 2018 Proceedings, 2018. s. 3801-3809. ISBN 978-84-09-05948-5.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 9
Strana od * : 3801
Strana do * : 3809
Forma vydání * : Paměťový nosič
Kód ISBN * : 978-84-09-05948-5
Kód ISSN :
Název sborníku * : 11th International Conference of Education, Research and Innovation: ICERI 2018 Proceedings
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : ICERI 2018 Proceedings
Místo vydání * : Seville
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 11th International Conference of Education, Research and Innovation
Místo konání konference * : Seville
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : 000562759303131
EID :
Klíčová slova anglicky * :
learning, learning styles, learning strategies, learning from text, eye-tracking
Popis v původním jazyce * :
The paper deals with researching learning strategies of undergraduate students during learning from English text. Learning from the text is described in the context of the current education system in the Czech Republic. The aim of the thesis was to observe, identify and analyze the learning strategies of the students who differ in language level. It also aims to find out whether certain strategies are dependent on the language level and how mental stimuli influence the emotional and physiological reactions of the students. The research was put into practice using the eye-tracking technology which enables eye movement monitoring during reading and it was complemented by semi-structured interviews. The research sample consisted of 12 students divided into two groups depending on the standardized pre-test of language competencies. Each group had to read the English text on the computer screen and respond to the learning task. It was found that learning strategies depend on level of language competence. However, we have identified strategies, while reading a foreign language text, that students use regardless of their language level.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A1901YYC

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}