OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název * : Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice
Citace : Adamus, P. Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice. In: Inkluzívne  prístupy v  edukácii  detí  a žiakov: Inkluzívne  prístupy v  edukácii  detí  a žiakov 2018-09-12 Levoča. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo  Katolíckej  univerzity  v Ružomberku, 2018. s. 31-45. ISBN 978-80-561-0598-6.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 14
Strana od * : 31
Strana do * : 45
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-561-0598-6
Kód ISSN :
Název sborníku * : Inkluzívne  prístupy v  edukácii  detí  a žiakov
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : VERBUM - vydavateľstvo  Katolíckej  univerzity  v Ružomberku
Místo vydání * : Ružomberok
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : Inkluzívne  prístupy v  edukácii  detí  a žiakov
Místo konání konference * : Levoča
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
education, pupil with special educational needs, inclusive education
Popis v původním jazyce * :
V posledních letech prochází školství v České republice výraznými proměnami. V roce 2015 byl novelizován školský zákon, který od září roku 2016 do vzdělávacího systému zavádí změny týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tak zvaný inkluzívní přístup ke vzdělávání znamená právo na vysoce kvalitní vzdělávání pro všechny žáky a studenty, bez ohledu na jejich individuální a sociální charakteristiky. Pojetí inkluzivního (společného) vzdělávání se ale různí a jeho realizace na jednotlivých školách je odlišná. Přesto však představuje výzvu stávajícímu systému vzdělávání, tradičním metodám a formám edukace a zejména pak pedagogické připravenosti učitele. Předložený příspěvek reflektuje vybrané aspekty implementace společného vzdělávání, prezentuje zajímavé výsledky analýz z doby platnosti legislativních úprav a v závěru objasňuje postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.
Popis v anglickém jazyce * :
In recent years, education in the Czech Republic has undergone significant changes. In 2015, the Education Act was amended, introducing changes in the education system from September 2016 to the education of pupils with special educational needs. The so-called inclusive approach to education implies the right to high quality education for all pupils and students, regardless of their individual and social characteristics. However, the concept of inclusive (common) education varies, and its implementation in individual schools is different. Nevertheless, it challenges the existing system of education, traditional methods and forms of education, and especially the pedagogical readiness of the teacher. The submitted contribution reflects selected aspects of the implementation of joint education, presents interesting results of analyzes from the period of validity of legislative changes, and finally explains the attitudes of pedagogical staff towards inclusive education of pupils with special educational needs in the Czech Republic.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A1901YQA

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}