OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra sociální pedagogiky (45190)
Název * : Thefts at School as a Social and Educational Problem
Citace : Richterová, B. Thefts at School as a Social and Educational Problem. In: Krystyna Duraj-Nowakowa, Jarosław Charchuła, Ewa Sowa-Behtane. Animacja synergiczności działań edukacyjno-prospołecznych wobec wyzwań współczesności, redakcja naukowa. 1. vyd. Krakow: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, 2018. s. 267-283. Neuveden. ISBN 978-83-7614-380-4.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-83-7614-380-4
Název knihy v originálním jazyce * : Animacja synergiczności działań edukacyjno-prospołecznych wobec wyzwań współczesności, redakcja naukowa
Název edice a číslo svazku * : Neuveden.
Místo vydání * : Krakow
Název nakladatele * : Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu : Krystyna Duraj-Nowakowa, Jarosław Charchuła, Ewa Sowa-Behtane
Počet stran * : 15
Počet stran knihy * : 409
Strana od * : 267
Strana do * : 283
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
thefts at school, social environment, school environment, family, children aged 11 - 15, reasons of thefts, theories of delinquency
Popis v původním jazyce * :
The paper looks more closely at the thefts at schools of pupils aged 11 to 15 from the point of view of their personal, family and school context. It presents the reasons which make pupils steal based on expert resources and researches. It also presents the most common ways of dealing with thefts at Czech schools. The paper opens the question of the need of cooperation of more fields in effective work with these children. Educative and formative means of working with children within school are insufficient, not only the pupil but usually family maybe even the community needs to be dealt with as for the social and psychological services and tools provision.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A1901YLO

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}