OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra sociální práce (20200)
Název * : Genderové aspekty v sociální práci s rodinou - implikace pro vzdělávání
Citace : Gřundělová, B. Genderové aspekty v sociální práci s rodinou - implikace pro vzdělávání. Sociální práce / Sociálna práca / Czech and Slovak Social Work. 2019, 19(3), s. 53-67. ISSN 1213-6204.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * : Řízení, správa a administrativa
Kód ISSN * : 1213-6204
Oficiální název periodika * : Sociální práce / Sociálna práca / Czech and Slovak Social Work
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 19
Číslo periodika v rámci svazku * : 3
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 15
Strana od * : 53
Strana do * : 67
Kód UT WoS :
EID : 2-s2.0-85064645006
Poddruh recenzovaného článku : Článek v databázi SCOPUS (Jsc)
Klíčová slova anglicky * :
gender, social work, education
Popis v původním jazyce * :
CÍLE: Cílem empirického textu je zjistit, jak se konstrukce významu genderu projevuje v interakcích mezi sociálními pracovníky/pracovnicemi a jejich klienty/klientkami a jaké implikace z toho vyplývají pro vzdělavatelé v sociální práci. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Článek je psán z pozice sociálního konstrukcionismu a poststrukturalistického feminismu s přesahem do oblasti kritické (anti-neoliberální) teorie. METODY: Pro zodpovězení otázky jsou použita parciální data z kvalitativního výzkumného šetření. Provedený kvalitativní výzkum je zaměřen na skupinu sociálních pracovnic a pracovníků sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi. VÝSLEDKY: Konstrukce významu genderu má vliv na interakce v sociální práci s rodinou na mikro, mezo a makro úrovni. Výsledky poukazují na potřebnost genderově senzitivního vzdělávání a reflektovaného jednání v praxi sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Bylo identifikováno několik způsobů, jak lze podpořit genderově senzitivní vzdělávání v sociální práci: používání genderově senzitivního jazyka, integrace genderové perspektivy do výuky, relativizace genderové dichotomie, detradicionalizace, důraz na kritickou perspektivu, rozvoj kritické reflexe a genderové kompetence.
Popis v anglickém jazyce * :
OBJECTIVES: The aim of the empirical text is to find out how the construction of the meaning of gender is manifested in the interactions between social workers and their clients and which implications follow from this for the educators in social work. THEORETICAL BASE: The article is written from the methodological position of constructionism and poststructuralist feminism with an overlap into the area of critical (anti-neoliberal) theory. METHODS: Partial data from qualitative research was used to answer the question. The qualitative research is focused on a group of social workers of social activation services for families with children. OUTCOMES: The construction of the meaning of the gender influences interactions in family social work at the micro, meso and macro levels. The results point out the need of gender-sensitive education and critical reflection in the practice of social work. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Several ways have been identified to support gender-sensitive education in social work: the use of gender-sensitive language, the integration of gender perspectives in teaching, the relativisation of gender dichotomy, detraditionalization, the emphasis on critical perspectives, the development of critical reflection and gender competence.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17200/19:A2001Y9I

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}