OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Uplatnění terminologie v učebnicích mateřštiny pro žáky mladšího školního věku
Citace
Svobodová, J. Uplatnění terminologie v učebnicích mateřštiny pro žáky mladšího školního věku.
In:
Školská jazykovědná terminologie: Školská jazykovědná terminologie 2001-11-29 Praha.
Praha: PdF UK a Jazykovědné sdružení ČR, 2002. PdF UK a Jazykovědné sdružení ČR, 2002. s. 100-103. ISBN 80-7290-095-1.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
4
Page from:
100
Page to:
103
Form of publication:
ISBN code:
80-7290-095-1
ISSN code:
Proceedings title:
Školská jazykovědná terminologie
Proceedings:
Národní
Publisher name:
PdF UK a Jazykovědné sdružení ČR
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Školská jazykovědná terminologie
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
linguistic terminology; mother-tongue; textbooks; primary school
Annotation in original language:
terminologie, induktivní postup ve výuce mateřštiny, komplexnost a komunikační aspekt jazykové výuky
Annotation in english language:
The present paper brings arguments for strenthening the communicative aspect in mother-tongue teaching at the very beginning of the school attendance, the ultimate aim being an effective and useful symbiosis of the communicative competence and the awareness of the system of the respective language. Teaching the system of language calls for the application of the basic linguistic terminology, but the analytico-inductive approach to texts with the emphasis on the communicative aspect of teaching should prevail.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/02:A080070O
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules