OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociologie (25150)
Title:
VYSOKOŠKOLSKÁ DIDAKTIKA 'VĚC' POTŘEBNÁ
Citace
Dokoupilová, L. VYSOKOŠKOLSKÁ DIDAKTIKA 'VĚC' POTŘEBNÁ.
In:
ICOLLE 2018: Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2018 Proceedings of International Conference ICOLLE 2018 2018-09-18 Křtiny.
Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. s. 90-95. ISBN 978-80-7509-569-5.
Subtitle
Publication year:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
90
Page to:
95
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7509-569-5
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2018 Proceedings of International Conference ICOLLE 2018
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Mendelova univerzita v Brně
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ICOLLE 2018
Místo konání konference:
Křtiny
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
teaching at university, didactics, methods, forms, motivation
Annotation in original language:
Příspěvek se zamýšlí nad reálnou situací výuky na vysokých školách. Řešíotázku kumulace rolí v profesi akademického pracovníka a potřebné kompetenčnívybavenosti pro výukovou činnost, která by měla být jedním z pilířů akademickéhoprostředí. Ukazuje možné směry vedení výuky z hlediska metod a forem v návaznosti naaktuální generační kumulaci.
Annotation in english language:
The paper considers the actual situation of teaching at universities. It addressesthe issue of the role accumulation in the profession of academic staff and the necessarycompetency for teaching, which should be one of the pillars of the academic environment.It shows possible directions of teaching management in terms of methods and forms inrelation to current generation accumulation.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules