OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti
Citace : Baumgartner, F. a Urbanová, M. Vztah emoční inteligence a prožívání osamělosti. In: Piterová, I., Výrost, J. (Eds.), Sociálne procesy a osobnosť 2018. Košice: Spoločenskovedný ústav CSPV SAV, 2019. s. 58-67. ISBN 978-80-89524-40-2.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * : Psychologie
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-80-89524-40-2
Název knihy v originálním jazyce * : Piterová, I., Výrost, J. (Eds.), Sociálne procesy a osobnosť 2018
Název edice a číslo svazku * : neuvedeno
Místo vydání * : Košice
Název nakladatele * : Spoločenskovedný ústav CSPV SAV
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 10
Počet stran knihy * : 382
Strana od * : 58
Strana do * : 67
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
emotion; loneliness; emotional intelligence; adolescence
Popis v původním jazyce * :
Příspěvek se zabývá vzájemným vztahem emoční inteligence a prožívané osamělostí v období adolescence. Cílem je analyzování vztahu mezi oběma koncepty a také posouzení možných rozdílů v dosažených výsledcích mezi chlapci a dívkami. Oba koncepty jsou charakterizovány s ohledem k období adolescence a nastíněn je jejich vzájemný vztah prostřednictvím dosavadních poznatků. Respondenty empirického výzkumu byli studenti dvou gymnázií Zlínského kraje (n=192) ve věkovém rozmezí 16 až 19 let. K zjištění úrovně emoční inteligence byla použita modifikovaná škála hodnocení emocí AES-41 a k zjištění prožívané osamělosti zkrácená verze škály sociální a emocionální osamělosti SELSA-S. Výsledky potvrdily souvislost obou konstruktů, přičemž dosažení vyšších skórů emoční inteligence bylo spojeno s nižší mírou zkušenosti s prožívanou osamělostí. Zjištění se však diferencují vzhledem ke složkám emoční inteligence, druhům osamělosti i s ohledem k pohlaví účastníků výzkumu.
Popis v anglickém jazyce * :
The paper addresses the mutual relationship between emotional intelligence and experienced loneliness in period of adolescence. The purpose is the analysis of the relationship between the two concepts, as well as the assessment of the possible differences in the achieved scores between young males and young females. Both concepts are characterized with regard to adolescence and their mutual relationship is outlined in context of current knowledge. The subjects of empirical research were students from two high schools in the Zlín Region (n=192) in the ages from 16 to 19 years. To measure the emotional intelligence a modified emotions rating scale AES-41 was used, and a shortened version of SELSA-S was used to determine the loneliness experienced. The results verified the relationship of both constructs, the subjects achieving higher scores for the emotional intelligence showed less loneliness experienced. The findings are differentiated with regard to components of emotional intelligence, types of loneliness and gender.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/19:A2001Y2I

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}