OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií
Citace : Paulík, K. a Kundrát, J. Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií. In: Mezinárodná konferencia Sociálne procesy a osobnosť 2018. Stará Lesná: CSPV SAV Spoločenskovedný ústav Košice. 2018.
Podnázev :
Rok : 2018
Obor : Psychologie
Místo konání : Stará Lesná
Stát konání akce : Slovenská republika
Název akce : Mezinárodná konferencia Sociálne procesy a osobnosť 2018
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : CSPV SAV Spoločenskovedný ústav Košice
Klíčová slova anglicky :
teacher, personality, meanig of work, satisfaction
Popis v původním jazyce :
Příspěvek se zabývá souvislostmi vnímání smyslu práce a osobnostních vlastností zahrnutých v pětifaktorovém modelu Big Five učitelů působících na gymnáziích v ČR. Cílem je analyzovat úlohu osobnostních vlastností, věku a pracovní spokojenosti při jejich posuzování smyslu vlastní práce. Provedeného výzkumu se zúčastnilo 170 středoškolských pedagogů vybraných příležitostným výběrem. Použitými metodami byly české verze NEO FFI, Dotazník životní spokojenosti DŽS a dotazník Work Meaning Inventory. Prezentovány byly klasickým způsobem tužka-papír. Výsledky získané korelační a regresní analýzou napovídají, že osobnostní faktory (neuroticismus, extraverze, otevřenost zkušenostem) spolu s věkem a pracovní spokojeností sehrávají při hodnocení smyslu vlastní práce učitelů gymnázií nezanedbatelnou úlohu. Jako nejsilnější prediktor smysluplnosti práce se jevila pracovní spokojenost.
Popis v anglickém jazyce :
The paper deals with the context of perception of the meaning of work and personality traits of teachers working at grammar schools in the Czech Republic, included in the five-factor model of the Big Five model. The aim is to analyze the role of personality traits, age and job satisfaction in the assessment of the meaning of their own work. The research was attended by 170 high school teachers selected by occasional selection. The following methods were used: the Czech versions of the NEO FFI, the DZS Life satisfaction questionnaire and the Work Meaning Inventory questionnaire. The methods were administrated in a classic way of a pencil – paper approach. The results obtained by correlation and regression analysis suggest that personality factors (neuroticism, extraversion, openness to experience), together with age and work satisfaction, play an important role in evaluating the meaning of work of high school teachers. Job satisfaction was the most powerful predictor of meaningful work.
Typ zdroje financování výsledku : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}