OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Kvalita vzdělávání v inkluzivní škole
Citace
Adamus, P. Kvalita vzdělávání v inkluzivní škole.
In:
Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa 2016 Ostrava.
Ostrava: Česká pedagogická společnost, 2017. s. 265-280. ISBN 978-80-905245-6-9.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
429
Page from:
265
Page to:
280
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-905245-6-9
ISSN code:
Proceedings title:
Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Česká pedagogická společnost
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
the methodology, evaluation, inclusive education, teacher, student, school, an environment conditions
Annotation in original language:
V příspěvku bude prezentován evaluační nástroj, na jehož základě bude možné orientačně posoudit stav inkluze ve vzdělávání v jednotlivých základních školách. Výstupní hodnotící zpráva pak může být zdrojem podnětů k zamyšlení se nad přístupem školy a pedagogických pracovníků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Prezentovány budou základní principy inkluzivního vzdělávání, které je nutné ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zachovat.
Annotation in english language:
In the article there will be presented an evaluation tool, on whose basis the state of inclusion in the education in particular schools will be possible to evaluate. Then the final evaluating report can be a source of impulses for reflection on the approach of the school and pedagogical workers towards pupils with special educational needs. The basic principles of inclusive education, which are necessary to be kept in education of pupils with special educational needs, will be mentioned.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1901XTT
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules