OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Několik poznámek k recepci českých frazémů u dětí
Citace
Svobodová, J. Několik poznámek k recepci českých frazémů u dětí.
In:
PdF OU: Sborník prací FF Ostravské univerzity .
Ostrava: PdF Ostravská univerzita, 1999. PdF Ostravská univerzita, 1999. s. 211-221. ISBN 80-7042-526-1.
Subtitle
Publication year:
1999
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
11
Page from:
211
Page to:
221
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-526-1
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník prací FF Ostravské univerzity
Proceedings:
Publisher name:
PdF Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Název konference:
PdF OU
Conference venue:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
WoS code:
EID:
Key words in English:
current Czech idiomatic expression; school communication;
Annotation in original language:
Článek se zabývá otázkou, nakolik sedmi- až desetiletí žáci rozumí významu běžných českých frazémů. Na základě konkrétních zjištění upozorňuje na nutnost věnovat se při výuce mateřštiny systematicky také práci s frazeologií, a to už od počátku školní docházky. Frazeologie by měla být nedílnou součástí učebnic češtiny.
Annotation in english language:
The present paper deals with the question to what degree the seven-to-ten-year old children understand the meaning of some Czech idiomatic expressions. The research shows that the idiomaticity of language should be paid systematic attention from the very beginning of school attendance so that the demands might be developed and graded. Idiomaticity should also be an integral part of textbooks of Czech, and not only their random items.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/99:A08000P0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules