OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Title:
Communication strategy in the area of readership of 15-year-old pupils in the Moravian-Silesian Region
Citace
Vicherková, D. Communication strategy in the area of readership of 15-year-old pupils in the Moravian-Silesian Region.
In:
Mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018: Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 2018-06-27 Hradec Králové.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018. s. 1087-1094. ISBN 978-80-87952-26-9.
Subtitle
Publication year:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
1087
Page to:
1094
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-26-9
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
MAGNANIMITAS
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018
Conference venue:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
communication and reading strategies, metamotivation and metacognition of the pupil, self-regulation, literacy models
Annotation in original language:
The article informs about a qualitatively oriented survey of communication strategies (specific reader strategies) for selected fifteen-year-old primary school pupils in the MS Region. The text describes, analyzes, and evaluates the selected outcomes of the exploratory survey of problem phenomena using the semi-structured conversation method with primary school pupils. The aim of the text is to describe factors that can affect the level of reading strategies of pupils in the home and school environments.
Annotation in english language:
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules