OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti
Citace : Vicherková, D. Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti. In: Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2018. s. 23-36. ISBN 978-80-7599-025-9.
Podnázev :
Rok * : 2018
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7599-025-9
Název knihy v originálním jazyce * : Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí
Název edice a číslo svazku * : neuvedeno
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 14
Počet stran knihy * : 124
Strana od * : 23
Strana do * : 36
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
High school graduation exam, Criteria for evaluation of partial exams from Czech language and literature, Passing limits, Pedagogical reality
Popis v původním jazyce * :
Kapitola se zabývá deskripcí a reflexí aktuálního stavu nového pojetí společné části maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury v souladu s § 22 odst. 1 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy: kritéria hodnocení zkoušek a dílčích zkoušek společné části maturitní zkoušky (2017/2018), dále hranice úspěšnosti zkoušek konaných formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky z ČJL. Specificky se zaměříme na popis, analýzu tří základních kritérií hodnocení maturitní slohové práce: vytvoření textu podle zadaných kritérií, funkční užití jazykových prostředků a syntaktickou a kompoziční výstavbu textu. Příspěvek poukazuje na vybrané přínosy a úskalí v přípravě žáků na zkoušku a prezentace výsledků maturitní zkoušky.
Popis v anglickém jazyce * :
This chapter is about description of and reflection on current conception of common exam from the Czech language and literature in compliance with Section 22 para. 1 Decree No. 177/2009 Coll., about specified requirements for high school graduation. Firstly, the article briefly defines following terms: criteria for evaluation of exams and partial exams of high school graduation exams (2017/2018), passing limits for didactic test, essay and oral exam from Czech language and Literature. The article further focuses on description and analysis of three basic criteria for graduation essay evaluation (creation of text based on given criteria, functional use of language devices and syntactic and compositional text construction. The article points out to the selected benefits and difficulties in the preparation of pupils for the exam and presentation of results high school graduation exam.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/18:A1901XC6

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}