OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Efektivní učení studentů - východiska pro evaluaci kvality výuky v terciárním vzdělávání
Citace
Göbelová, T. a Seberová, A. Efektivní učení studentů - východiska pro evaluaci kvality výuky v terciárním vzdělávání.
In:
J. Malach, D. Vicherková.
Otázky evaluace výuky na vysokých školách.
1. vyd. Ostrava: Repronis, 2018. s. 33-48. ISBN 978-80-7599-024-2.
Subtitle
Publication year:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7599-024-2
Book title in original language:
Otázky evaluace výuky na vysokých školách
Title of the edition and volume number:
neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Repronis
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
J. Malach, D. Vicherková
Number of pages:
15
Book page count:
199
Page from:
33
Page to:
48
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
phenomenology, higher education and teaching, theory of learning, effective learning, perspective transformation, individual transformation,evaluation,teaching strategies
Annotation in original language:
Analýza konceptů efektivního učení je důležitá pro zajištění kvality vysokoškolského výuky i její evaluace. Pokud vycházíme z paradigmatu fenomenologických přístupů "vzdělání jako kategorie bytí" se všemi konsekvencemi, zajímají nás především přístupy a teorie učení, které vycházejí z konstrukce lidského poznání jako budování a změn struktur v mysli studentů, a tím také forem učení, které zahrnují procesy individuální transformace. Obsah kapitoly tvoří dvě podkapitoly: Koncepty učení pro terciární vzdělávání a Efektivní učení a strategie vysokoškolské výuky s vybranými příklady strategií učení a výuky na různých typech univerzit a vysokoškolských institucí.
Annotation in english language:
Analysis of effective learning concepts is important for ensuring the quality of higher education. This chapter to provide a discussion of the idividual transformation of learning in the context of the challamges higher education. The chapter contains two parts: The koncept of learning in higher education and Effective learning and teaching strategies in higher eduaciton.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/18:A1901WL2
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules